Cum castigi clienti multumiti fara sa dai reduceri

octombrie 3rd, 2012

Acum ceva vreme scriam despre cum si cand sa dai reduceri. Azi vorbim despre cum sa vinzi produsele cu o marja normala si sa ai clienti multumiti in conditiile in care piata online e asaltata de cupoane de reducere si oferte speciale si clientii s-au obisnuit sa vada preturi cu reduceri.

Cand e cel mai probabil ca un client sa cumpere de la tine si sa nu fie foarte sensibil la lipsa unei oferte speciale?

Citeste integral…

Popular: 1%

Uncategorized, Promovarea produselor, Generalitati/stiri

Al saselea factor de succes in comertul electronic

iunie 28th, 2012

Acum cativa ani inauguram blogul cu cateva articole pe tema profitabilitatii si a factorilor de succes in vanzarile online.

Rata de conversie (C) si numarul de vizitatori (N) sunt primii 2 factori care sunt direct legati de cantitatea si calitatea traficului pe care il atragi in magazin.

Urmeaza adaosul comercial (A) si valoarea medie a comenzii (M) care depind de piata in care esti si de influenta pe care o ai in piata respectiva.

Mai ramane partea de neprevazut pe care am denumit-o factorul uman (U).

Citeste integral…

Popular: 1%

Uncategorized

TOP Day 2012 – conferinta de comert electronic la Targu Mures

iunie 5th, 2012

2parale si Reea organizeaza pe 21 iunie prima editie a conferintei TOP Day, un eveniment dedicat comerciantilor online si celor care vor sa afle cum isi pot creste vanzarile pe internet.

Subiectele ce vor fi abordate sunt:

  • Tendințele comerțului online în 2012
  • Instrumente și soluții de creștere a vânzărilor pe online
  • Maximizarea conversiilor
  • E-mail marketing
  • Social media
  • Adwords
  • E-payment
  • User Experience Design în e-commerce

Printre vorbitori si participanti se numara specialisti cu experienta din Romania si din strainatate: Jessie Scoullar – Director at Wicksteed Works, Mark Bardsley – Interaction Design Director la Blast Radius Europe și Dobos Matyas – Managing director la Peer Applications Ltd., Liviu Taloi, Andrei Radu (lista completa o gasesti aici).

La finalul zilei sunt planificate 2 activitati interesante care sa mai atenueze oboseala dupa o zi lunga de discutii –  o degustare de vinuri si o sesiune de SpeedNetworking. Ordinea lor cred ca ramane de stabilit :)

Mai multe detalii si formularul de inscriere sunt disponibile pe topday.ro

Popular: 1%

Generalitati/stiri

Probleme cu pusul in cos

aprilie 26th, 2012

Este a n-a oara cand mi se intampla o chestie enervanta intr-un magazin online: dau click pe butonul de pus in cos si undeva in pagina se misca sau apare ceva. Mai dau o data, se mai misca ceva. Pagina ramane aceeasi dar se modifica ceva… undeva. Mai mult sau mai putin vizibil. De obicei la fel de vizibil ca o roata care se desumfla incet.

De ce ar fi asta o problema?

Pai in primul rand pentru ca de multe ori modificarea din pagina este foarte discreta. Daca ai clipit nici nu o vezi.

Dar sa zicem ca sare un popup pe ecran si o vezi. Tot e prost. Sa ne gandim un pic la psihologia procesului de cumparare si la ce ar vrea clientul sa faca dupa ce da click pe butonul de pus in cos.

Citeste integral…

Popular: 1%

Solutie tehnica, Functionalitate ,

De ce poti si trebuie sa dai livrarea gratuita

aprilie 8th, 2012

livrare gratuitaTransportul gratuit creste rata de conversie. Problema e daca ti-l permiti si de la ce valoare a comenzii.

Matematic e simplu: poti sa dai transport gratuit cand

costul produselor (Cp) +costul expedierii (Ce) <=pretul platit de client (P)

Daca Cp+Ce>=P contabila se va lua cu mainile de par. Nu castigi nimic la comanda si livrarea gratuita este cel mult o strategie pentru achizitie de clienti noi.

Cu precizarea ca un client care a comandat la tine pentru livrare gratuita s-ar putea sa nu mai comande cand nu mai are acest avantaj si ca trebuie sa obtii acordul clientului pentru a comunica in viitor cu el.

Sa vedem asadar cum poti implementa livrarea gratuita la tine in magazin.

Citeste integral…

Popular: 1%

Planificare, Logistica, Generalitati/stiri ,

Cum am recuperat 17% din cosurile abandonate

aprilie 3rd, 2012

Acum aproape un an citeam pe marketingsherpa ca o companie a trimis mesaje email pentru a reduce gradul de abandon al cosului de cumparaturi.

Metoda e relativ simpla. Cand un vizitator a inceput plasarea unei comenzi dar pleaca din magazin inainte de finalizare i se salveaza cosul si datele deja introduse si i se trimit cateva mesaje de email.

Citeste integral…

Popular: 1%

Solutie tehnica, Promovarea produselor ,

Cum implementezi cupoanele de reducere pentru abonarea la newsletter

martie 2nd, 2012

O metoda destul de larg raspandita pentru a iti creste numarul de abonati la newsletter este sa implementezi un sistem prin care vizitatorul site-ului e intampinat de un popup in care este invitat sa introduca adresa de email pentru a primi un cupon de reducere.

Rata de raspuns e destul de buna – cel putin asa spunea Marius Ciocan care a explicat la un moment dat intr-o discutie sistemul implementat de fungift.ro.

Practic insa trebuie sa te gandesti cum faci ca sa nu iti superi clientii/abonatii deja existenti si nici sa nu fii perceput ca agresiv cu cei pe care vrei sa ii convingi. Citeste integral…

Popular: 1%

Solutie tehnica, Promovarea produselor, Generalitati/stiri, Functionalitate ,

SEO pentru magazine electronice cu buget redus (HBO)

februarie 4th, 2012

Investitia in promovarea unui magazin online nu este profitabila imediat (cu mici exceptii). Poate fi profitabila pe termen mediu si lung daca este planificata cu atentie.

In articole anterioare am discutat despre optimizarea profitabilitatii reclamelor AdWords si despre promovarea online in general. Astazi e randul SEO (search engine optimization) si a unei variante ‘low budget’ de SEO pe care eu o numesc HBO (human being optimization). Spun ca o numesc eu pentru ca nu am gasit inca acest termen folosit de altcineva desi conceptul ca atare exista. Citeste integral…

Popular: 1%

Planificare, Promovarea produselor, Generalitati/stiri ,

Magazinul de plastic

noiembrie 24th, 2011
floare de plastic

Nu se usuca, nu trebuie udata.

Tocmai am primit un email de la un magazin online care ma anunta ca mai e un pic si trebuie sa iau niste cadouri.

Contrar obiceiului (daca nu ma intereseaza mesajul las imaginile blocate) am dat click pe afisarea imaginilor ca sa vad cum arata cu designul intentionat de expeditor.

Si uitandu-ma la email mi-am dat seama ca ma deranjeaza ceva la el… E frumos aranjat. Cu forme si chenare perfect aliniate astfel incat nimic sa nu iasa din casuta alocata. Pe scurt bibilit, tuns si frezat ca sa dea bine la public si la imaginea magazinului.

Citeste integral…

Popular: 1%

Design grafic

Ce module trebuie sa aiba magazinul tau online?

noiembrie 10th, 2011

Un martian intra intr-un magazin de pe pamant si cere o pereche de manusi. Vanzatorul se uita la mainile lui care au cate 3 degete fiecare si ii spune ca toate manusile pe care le are sunt cu 5 sau 2 degete. Ce face martianul?

Citeste integral…

Popular: 1%

Uncategorized, Planificare , ,