Acasă > Generalitati/stiri, Promovarea produselor, Uncategorized > 7 motive sa-ti deschizi un magazin electronic daca ai deja unul traditional

7 motive sa-ti deschizi un magazin electronic daca ai deja unul traditional

martie 18th, 2009

1. Cunosti afacerea

Stii care produse se vand si care nu, stii ce intreaba clientii, stii ce probleme pot sa apara legate de produse, garantii etc. Un startup online trebuie sa invete din mers toate astea.

2. Ai relatia cu furnizorii.

Nu trebuie sa ii gasesti, sa negociezi cu ei, sa faci selectia de produse.

3. Ai produsele pe stoc.

Nu trebuie sa te aprovizionezi la fiecare comanda. Nu trebuie sa blochezi bani suplimentari in stocuri (fata de ce ai deja blocat ca sa-ti poti desfasura normal activitatea).

4. Ai angajati care pot sa se ocupe de onorarea comenzilor si de relatia cu clientii.

Si daca volumul de munca va creste foarte mult poti sa mai angajezi pentru ca inseamna ca vanzarile online justifica asta. Sau poti sa externalizezi aceste procese.

5. Poti sa astepti ca magazinul sa creasca in mod natural

Atunci cand pornesti un startup online trebuie sa accepti o perioada de pierderi si de investitii mari in publicitate pentru a te face cunoscut si a-ti forma o baza de clienti. Ai o presiune sa ajungi pe profit pana cand nu se epuizeaza fonduirile existente.

Daca insa desfasori deja o activitate de comert pur si simplu aloci o parte din resursele deja existente pana cand incasarile online vor justifica angajarea de personal suplimentar.

6. Poti sa faci reclama magazinului fara sa platesti un leu in plus

Ai deja carti de vizita, foi cu antet, pliante, fluturasi, bannere etc.? La urmatorul tiraj adaugi pe ele adresa magazinului online. Nu te costa nimic in plus fata de ce platesti deja.

7. Magazinul online iti va creste si vanzarile offline

Deschizand magazinul devii mai cunoscut. Vor fi mai multe persoane care afla de magazinul tau traditional. Vor fi persoane care se uita online si vin sa cumpere din magazinul offline.

Enumerand avantajele de mai sus am vrut doar sa arat ca, daca vinzi deja offline, poti incepe sa vinzi online cu costuri foarte reduse. Pe principiul ca vei folosi resurse subutilizate, pe care le ai deja, pana cand iti vei permite sa aloci resurse special pentru comertul online.

Desigur ca rezultatele nu vor veni peste noapte ci probabil in 6-12 luni sau chiar mai mult.

Va dura pana cand magazinul va fi indexat de motoarele de cautare. Pana cand vei tipari urmatoarea transa de carti de vizita si de fluturasi. Pana cand iti vei forma o baza de clienti pentru magazinul virtual.

Dar daca nu te costa (aproape) nimic in plus de ce nu? Daca te grabesti si iti permiti ai oricand optiunea sa grabesti lucrurile investind mai mult. Daca vrei sa joci ‘safe’ nu te grabeste nimeni.

Alegerea e a ta.

UPDATE: pareri similare pe tema asta

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Promovarea produselor, Uncategorized



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!