Acasă > Uncategorized > Ce cumperi mai intai: calul sau caruta?

Ce cumperi mai intai: calul sau caruta?

martie 18th, 2009

Cand vine vorba de deschis un magazin electronic exista o tendinta oarecum naturala de a incepe cu ce se vede la suprafata, cu cel mai evident lucru: solutia tehnica.

Cauta pe piata variante, cer oferte, le compara. Se mai uita la ce folosesc altii. Cantaresc avantajele si dezavantajele unei solutii gratuite fata de una comerciala.

Apoi aleg o solutie si trec mai departe. Asta se cheama sa incepi cu stangul. Sau sa cumperi calul inainte sa stii ce caruta vei trage cu el.

De ce NU e bine sa incepi cu solutia tehnica

In primul rand pentru ca nu stii de ce anume ai nevoie.

Poti desigur sa te uiti la ce folosesc altii. Daca ai unde poti sa vezi si partea de administrare. Poti sa faci o lista cu facilitatile de care crezi ca ai nevoie.

Problema e ca daca nu ti-ai facut planul de afaceri, nu ti-ai stabilit ce produse vei vinde si catre ce profil de clienti, nu ai definit procedurile de lucru, nu ai idee de cati oameni ai nevoie si ce va face fiecare nu stii ce cerinte ai.

Daca nu stii ce cerinte ai vei alege dupa ureche ce ti se pare mai interesant. Apoi cand vei demara activitatea vei constata ca sistemul ales nu e chiar ce ti-ar trebui. Front-end-ul magazinului nu poate prezenta informatiile chiar asa cum vrei tu. Operatiunile zilnice de introducere si actualizare a informatiilor consuma destul de mult timp. 

Nu e o mare problema pana cand vanzarile si volumul de produse incep sa creasca. Angajatii devin supraincarcati. Oamenii se plang ca trebuie sa dea click de 3 ori ca sa faca asta si aia si incep sa vina cu cereri de modificare. Vine expertul in SEO si spune ca trebuie sa modifici linkurile si sa pui cuvinte cheie si omul de la tehnic da din umeri ca nu se poate.

Descoperi ca nu ai de ales: fie angajezi mai multi oameni fie platesti modificari ale solutiei initiale. In cazuri extreme ajungi sa migrezi la o alta solutie.

E un scenariu pesimist dar ti se poate intampla si tie. Si in loc sa folosesti profiturile pentru dezvoltare le vei folosi pentru repararea greselilor facute in faza de inceput.

Care sunt avantajele daca incepi cu planificarea

In primul rand stii cine si ce va face si ai idee care e circuitul informatiilor, al hartiiilor si al produselor de la furnizor si pana la clientul final.

Stii care sunt costurile asociate si efectul lor asupra profitului. Poti identifica activitati care pot fi automatizate pentru e economisi timp si automat costuri cu personalul.

Poti identifica facilitatile pe care solutia tehnica TREBUIE sa ti le ofere si cele pe care AR FI OK sa le aiba.

Stii ce informatii vei introduce in sistem si ce informatii ai nevoie sa extragi din sistem. Cu ce alte sisteme trebuie sa interactioneze solutia ta pentru un maxim de eficienta.

Te poti juca cu cifrele pentru a vedea ce buget poti aloca solutiei tehnice ca parte din investitia initiala.

Cand analizezi o oferta de pret poti vedea daca e in bugetul tau. Daca depaseste bugetul poti cauta economii pe care ti le-ar aduce si care pe termen mediu ar justifica diferenta de pret platita la inceput.

 

Sunt doar cateva dintre avantajele pe care ti le aduce planificarea. Avantaje care te ajuta sa ai un magazin profitabil.

Pentru ca in comertul electronic profitul se face sau se pierde in logistica.

Popular: 2%

Uncategorized , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!