Acasă > Planificare, Uncategorized > O reteta pentru profit online – produse ‘consumabile’

O reteta pentru profit online – produse ‘consumabile’

martie 23rd, 2009

Produse consumabile sunt acelea care fie se consuma fizic intr-o anumita perioada de timp fie se consuma ca noutate.

Exemple de produse care se consuma fizic: cartuse de imprimanta, hartie, alimente etc. S-a terminat cerneala din cartus, trebuie sa-l umpli sau sa iei altul. Nu-l mai poti folosi gol.

Exemple de produse care se consuma dpdv al noutatii: carti, CD-uri, haine si pantofi de dama :). Ai cumparat o carte, ai citit-o. Ea iti ramane in posesie dar desi teoretic o poti reciti imediat in realitate nu o vei mai deschide prea curand pentru ca satisfactia lecturii scade cu fiecare citire (exceptie fac poate cartile de uz profesional).

Ca sa-ti satisfaci setea de lectura sau de invatare trebuie sa cumperi alte si alte carti. La fel se intampla si cu discurile cu muzica sau filme.

Si asemanator cu hainele, in special cele pentru femei. Ceva trebuie tinut in pas cu moda asa ca poate nu se schimba toata tinuta dar macar accesoriile vor fi cumparate mai frecvent.

Prin contrast, un frigider, odata cumparat, este folosit zi de zi pana il inlocuiesti. Utilitatea lui nu scade cu fiecare utilizare asa ca nu simti nevoia sa-ti cumperi prea des un alt frigider.

De ce sunt importante produsele consumabile pentru tine

Pentru ca iti aduc clienti care revin.

Adesea prima comanda de la un client nu este profitabila din cauza investitiei in promovare. A doua comanda, a treia, a n-a sunt cele care iti aduc profit.

Cu cat un client revine mai des cu atat vei avea mai mult succes. Daca vinzi doar produse ‘neconsumabile’ (care au o durata de viata de peste 6 luni) sunt sanse mari ca pana la urmatoarea comanda clientul sa te uite si atunci cand vine momentul sa cumpere din nou sa o ia de la capat cu cautarea unui furnizor.

Daca insa portofoliul tau de produse include ambele tipuri, atunci ai sanse sa-ti pastrezi clientii atat pe partea de produse consumabile cat si pe partea de produse de folosinta indelungata. Produsele consumabile iti dau ocazia sa comunici frecvent cu clientul (si sa-l motivezi sa revina) iar atunci cand vine momentul unei achizitii mai importante de produse neconsumabile vei fi probabil printre primii la care se va duce pentru o oferta.

Popular: 1%

Planificare, Uncategorized , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!