Acasă > Administrare continut, Generalitati/stiri, Logistica, Planificare, Solutie tehnica, Uncategorized > Unde se ascunde profitul din vanzarile online?

Unde se ascunde profitul din vanzarile online?

martie 18th, 2009

In comertul electronic ‘the devil is in the details’ se traduce prin

profitul e in logistica

 

Sa ne uitam un pic la cheltuielile principale pe care le ai cand administrezi un magazin electronic:

Salarii – fie ca e vorba de timpul tau sau de al unui angajat va trebui sa existe macar o persoana care sa se ocupe de organizat si introdus informatii, procesare comenzi, facturare, expediere, raspuns la telefon si mesaje, relatia cu furnizorii, plati etc.

Procese eficiente inseama personal mai redus => costuri mai mici cu salariile sau oameni mai motivati pentru ca poti da salarii mai mari.

Chirii si cheltuieli cu utilitatile – chiar daca ai o firma in apartamentul propriu tot ai de platit macar curent, internet si telefon. Daca ai procese eficiente => ai mai putin personal => ai nevoie de mai putin spatiu de birouri => chirie mai mica si cheltuieli cu birouri etc. mai mici.

Contabilitate si gestiune – contabila si/sau gestionara sau firma care face asta. Ai un sistem care emite deja facturile, tine gestiunea, poate exporta date si rapoarte => mai putin munca pentru contabila => tarife mai mici.

Ambalaje si taxe de expediere + transport – expediere= cineva ia pachetele si le duce la curier/posta, transport=ce platesti pentru trasnportul propriu zis la beneficiar si incasarea banilor (cand e cazul). Si aici poti economisi timp si bani cu generarea automata a documentelor necesare (facturi, avize, etichete, borderouri) si un sistem care sa necesite interventii minime ale unui operator.

Reclama – online, offline, dupa buget. Optional poti sa te bazezi si doar pe SEO. Daca stii sa-l faci. Aparent aici logistica nu are nimic de spus. Decat ca daca esti eficient si nu faci greseli comenzile tale vor ajunge la timp la clienti care vor fi multumiti si vor spune si altora. Adica business prin recomandari. Adica un client il aduce pe altul si dai mai putini bani pe publicitate. Fain nu-i asa?

Concluzia

Vanzarea online nu se termina atunci cand vine comanda prin email. Abia cand clientul a platit si primit comanda fara probleme poti spune ca ti-ai facut treaba.

Intre mesajul care anunta comanda si finalizarea procesului sunt nenumarati pasi unde minutele consumate si banii cheltuiti se aduna. 

Chiar si diferenta de timp intre emiterea manuala a facturii (sau reintroducerea datelor intr-un alt sistem) si generarea ei din sistemul care proceseaza comenzile devine semnificativa atunci cand ai 100 de comenzi/zi. 

Trei minute in plus/factura inseamna 5 ore. Mai adauga un minut cu scrisul etichetei in computer si ai facut aproape o zi de lucru. Un om in plus de care ai nevoie pentru ca nu ai un sistem eficient.

Si exemplele pot continua cu timpii necesari pentru introducerea si actualizarea preturilor si stocurilor, identificarea produselor care nu mai sunt disponibile etc etc etc.

Popular: 1%

Administrare continut, Generalitati/stiri, Logistica, Planificare, Solutie tehnica, Uncategorized , , , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!