Acasă > Generalitati/stiri, Plata online > Avantaje comert electronic

Avantaje comert electronic

Dupa ce am scris oarecum la cererea publicului despre dezavantajele comertului electronic (din punctul de vedere al comerciantilor) am realizat ca nu am un articol similar despre avantajele comertului electronic.

Mea culpa. Se rezolva.

1. Poti sa vinzi clientilor aflati la mare distanta de tine

Nu conteaza ca esti in Bucuresti, Constanta, Brasov sau Sighetu Marmati. Poti vinde unui client aflat la celalat capat al lumii pentru ca pe internet esti la el acasa.

Desigur ca nu e realist sa te astepti sa vinzi televizoare Sony japonezilor. Insa e foarte probabil ca vei vinde clientilor din toata tara. Si s-ar putea sa fii surprinsa sa afli ca in perioada sarbatorilor e o practica des intalnita ca romanii care lucreaza in strainatate sa comande online cadouri pentru cei de acasa. Asta apropo de necesitatea platii cu card.

2. Poti sa fii mic dar sa pari mare

Sau invers. Un magazin online bine pus la punct aduce un plus de imagine similar cu cel dat de un magazin traditional aflat intr-o locatie impunatoare. Iar unul prost facut da o gaura in imaginea unei firme mari.

Si cand spun magazin pus la punct nu ma refer la design asa cum cred multe persoane cu care am discutat. Designul este un element important dar nu cel mai important si nici esential in succesul online. Daca vrei o analogie e ca in bancul care spune ca frumusetea trece, prostia ramane.

Ma refer la modul in care prezinti informatiile – ce trebuie, cand trebuie si unde trebuie, modul in care lucrezi cu clientii, modul in care onorezi comenzile, modul in care clientii navigheaza prin magazin si gasesc ceea ce cauta.

[Paranteza: Un exemplu clasic de site ‘mare’ FARA design este cel al lui Jacob Nielsen, considerat cel mai bun specialist in usability din intreaga lume si a carui companie acorda consultanta unor firme relativ necunoscute precum Google, IBM, Nokia, Visa, Sony (lista fiind departe de a fi completa).]

3. Poti sa ai depozitul si/sau birourile unde iti convine mai mult

Daca vrei sa vinzi produse de lux intr-un magazin clasic trebuie obligatoriu sa ai un magazin pe strada principala, intr-un mall sau oricum undeva in buricul targului.

Cand vinzi online poti sa ai depozitul la marginea orasului, platind chirie de 20 ori mai putin decat intr-un magazin, pentru un spatiu de 3 ori mai mare, cu locuri de parcare din abundenta :)

4. Clientii pot comanda cand vor ei. Magazinul e deschis non-stop!

Chiar daca majoritatea comenzilor vor veni tot in orele obisnuite de program, o parte dintre clienti vor comanda si la ore atipice, pentru ca atunci le vine ideea sau cheful sa comande si pentru ca o pot face.

Desigur ca procesarea comenzilor o vei face tot in timpul programului, insa pentru clienti e o facilitate in plus.

5. Poti afla multe despre clientii tai si poti masura foarte exact eficienta publicitatii

Intr-un magazin clasic vanzatorii habar nu au cine intra in magazin, de unde vine, daca a mai fost pe acolo si ce anume doreste (pana cand clientul nu le spune, daca le spune).

Intr-un magazin online poti afla oricand cum au ajuns clientii in magazin, daca au venit direct sau in urma unei reclame platite de tine, daca au mai fost in magazin, din ce regiune a tarii/a lumii sunt, ce fel de conexiune au, ce anume au cautat in magazin, la ce produse s-au uitat, cat de mult au stat, daca au pus ceva in cos si apoi s-au razgandit, daca au mai cumparat produse similare de la tine sau alte produse si lista poate continua cat de mult vrei.

Aceste informatii pot fi folosite pentru a face profile ale clientilor, pentru a identifica trenduri, pentru a vedea care sunt cele mai bune surse de clienti pentru tine, pentru a calcula profitabilitatea, pentru a decide in cunostinta de cauza unde sa investesti in publicitate si unde nu.

6. Poti sa tii stocuri minime de marfa sau deloc

Intr-un magazin clasic daca nu ai produsul pe raft sunt sanse mari sa pierzi vanzarea. Intr-un magazin online este Ok daca produsul se afla la furnizor si poate ajunge la tine (sau chiar direct la client). Desigur ca trebuie sa poti comunica eficient cu furnizorii astfel incat oferta de pe site sa reflecte realitatea. Insa odata rezolvat acest punct poti oferi la vanzare mii sau zeci de mii de produse pentru a caror expunere fizica ti-ar fi trebuit un spatiu comercial enorm. Ca sa nu mai vorbim de bani blocati in produse care nu se misca.

7. Poti sa faci usor vanzari repetate

Intr-un magazin clasic clientul se poate intoarce la tine… sau nu. Nu ai control. Iar comunicarea prin pliante, scrisori, sms e destul de scumpa si ineficienta. Colectarea adreselor de email este dificila si adesea clientii refuza sa iti dea datele lor de contact fara o motivatie puternica.

Online problema se pune altfel. Ai deja datele clientilor care iti comanda. Desigur ca trebuie sa le ceri acceptul pentru a le trimite si alte mesaje in afara celor legate de tranzactii, insa daca serviciile oferite sunt bune nu vei avea probleme in a obtine acest acord.

Odata obtinut acordul, folosind si informatiile acumulate despre client de-a lungul vizitelor sale in magazin, poti trimite mesaje relevante pentru acesta, cu sanse reale de a obtine o vanzare repetata, la un pret mult mai mic decat cel al atragerii unui nou client.

8. Greselile de locatie nu sunt scumpe

Daca ai deschis un magazin clasic intr-o locatie proasta corectarea greselii e extrem de scumpa. Ai investit bani in amenajare, in promovarea noii locatii, in chirii platite in avans, ai un contract care te poate pune sa platesti penalizari daca pleci prea devreme etc.

Daca ai un magazin online si constati ca reclama intr-o anumita sursa de trafic nu da randamentul scontat e foarte usor sa cauti alte surse de trafic si sa le testezi eficienta.

Pentru ca spre deosebire de magazinul clasic unde traficul este cel din zona magazinului (sau cel pe care il atrage locatia respectiva) si unde un eveniment arbitrar gen ‘primaria asfalteaza strada’ te poate duce la faliment blocand accesul clientilor, intr-un magazin online traficul il aduci tu. Cum consideri, cum poti, de unde poti, dar depinde in mare parte de tine.

Popular: 2%

Generalitati/stiri, Plata online , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.