Acasă > Logistica, Planificare, Solutie tehnica > Ce se intampla dupa ce primesti o comanda?

Ce se intampla dupa ce primesti o comanda?

Clientul a dat click pe butonul de trimis comanda si a pornit cronometrul. Ce se intampla acum?

Pentru a face fata unui numar mare de comenzi intr-un interval cat mai scurt de timp ai nevoie de o procedura de lucru eficienta. Exemplu de mai jos nu e neaparat perfect si nici exhaustiv, dar pentru noi functioneaza.

Pasul 1: Comanda trece printr-un sistem de filtrare automat care, pe baza unui set de criterii, incearca sa verifice daca este legitima. Daca este considerata valida + se incadreaza la metodele de plata care permit asta + sistemul indica faptul ca toate produsele din comanda sunt disponibile fie in stocul propriu fie la furnizor => se rezerva din stocul propriu ce este disponibil (actualizandu-se in timp real disponibilul afisat in magazin) si se lanseaza catre furnizori cereri automate de rezervare a celorlalte produse.

Pasul 2: Un operator uman verifica fiecare comanda, inclusiv cele oprite de sistemul de filtrare. Daca descopera comenzi fictive le anuleaza. Daca sunt produse care nu sunt pe stoc nici la furnizori ia legatura cu clientul pentru a-i propune alternative si ajusteaza comanda pentru a reflecta modificarile facute cu acordul clientului. Lanseaza cereri de produse pentru furnizori. Se anunta clientul daca se preconizeaza intarzieri in respectarea termenului de livrare promis initial. In cazul anularii unei comenzi produsele rezervate din stocul propriu redevin automat disponibile pentru alte comenzi, in ordinea primirii acestora.

Pasul 3. Se fac cereri de rezervare a produselor pentru comenzile cu plata prin transfer bancar sau cu card online, care trec intr-o coada de asteptare in vederea confirmarea efectuarii platii/a rezervarii sumei pe cardul clientului. Aceste rezervari si comanda se anuleaza daca intr-un termen prestabilit nu se primeste confirmarea platii.

Pasul 4. Comenzile pentru care nu sunt disponibile inca toate produsele trec intr-o coada de asteptare pana cand sosesc produsele de la furnizori.

Pasul 5. Sosesc produsele, sunt verificate dpdv cantitativ si calitativ, sunt inregistrate in sistemul de gestiune si stoc al site-ului documentele insotitoare, stocurile de produse nou primite  si preturile de intrare (inclusiv taxe de transport si reduceri – aceste informatii vor fi folosite mai tarziu la calcularea profitului brut/comanda). Comenzile pentru care acum exista toate produsele trec automat in faza de pregatire pentru expediere, moment in care tot automat se emit factura si chitanta (cand e  cazul). Tot automat se inregsitreaza in gestiune iesirea produselor in baza facturii emise de sistem.

Pasul 6. Se strang toate produsele din comanda. Se pun in pachet eventualele materiale promotionale. Se trece comanda in lista de comenzi ce trebuie preluate de curieri/expediate.

Pasul 7. Comanda este preluata pentru livrare. Clientul este notificat de expedierea produselor.

Procesul nu se opreste aici pentru ca mai trebuie urmarita incasarea banilor, contactati clientii care nu au fost gasiti de curier sau care nu au ridicat pachetul de la posta, rezolvat problemele legate de pachete pierdute sau deteriorate, produse lipsa, retururi etc. Dar in majoritatea situatiilor aici se termina partea mai complexa a procesului de livrare (daca lucrezi cu un curier serios care isi respecta termenele asumate).

Popular: 1%

Logistica, Planificare, Solutie tehnica , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!