Acasă > Generalitati/stiri > Cum cumperi online in siguranta

Cum cumperi online in siguranta

Intr-un mesaj anterior constatam ca exista destul de multi ‘internauti’ care comanda online fara sa caute un minim de informatii despre firma care opereaza site-ul si politica ei de lucru cu clientii.

Astazi vom vedea ce ar trebui sa faci ca experienta ta online sa corespunda asteptarilor tale.

Pasul 1: citeste informatiile despre produs

pentru a te asigura ca este ceea ce iti doresti. Nu te baza doar pe imagine pentru ca nu intotdeauna accesoriile/articolele incluse in poza sunt aceleasi cu cele pe care le vei primi.

Pasul 2: verifica modalitatile de expediere, costurile si termenele de livrare.

Un magazin online pus la punct ar trebui sa iti ofere la fiecare produs informatii despre disponibilitatea produsului (este pe stoc sau nu), cat costa expedierea si ce optiuni ai, cat dureaza pana cand produsul va ajunge la tine (o estimare).

Daca nu gasesti aceste informatii este deja cazul sa iti pui intrebari asupra seriozitatii celor care opereaza magazinul. Poate nu stiu nici ei sau poate au neglijat sa le publice. Oricum ar fi e o bila neagra.

Pasul 3: verifica politica de confidentialitate.

Nu lua drept sigur ca ‘datele tale nu vor fi folosite decat pentru onorarea comenzii’. S-ar putea sa ai supriza sa constati ca unii comercianti precizeaza explicit ca le vor folosi cum vor ei si ca le pot ceda unor terti daca nu le interzici in mod expres asta.

Pasul 4: verifica politica de retururi.

Orice comeriant serios stie ca legea il obliga sa publice atat in mesajul de confirmare cat si pe site informatia ca persoanele fizice pot returna produsele in termen de 10 zile de la primire, fara sa fie nevoie sa specifice un motiv anume. Daca nu gasesti aceasta informatie si pe site atunci e cazul sa-ti pui intrebari de ce.

Tot pe site ar trebui sa afli daca exista produse din magazin la care nu se aplica aceasta regula. De obicei produsele media (CD-uri, DVD-uri), produsele sigilate la care desfacerea implica imposibilitatea revanzarii, produsele personalizate (ex. inscriptionate cu numele tau sau facute la comanda), produsele perisabile sau prestarile de servicii nu se pot returna in aceleasi conditii ca celelalte.

Pasul 5:cauta datele de contact ale firmei care comercializeaza produsele.

Ar trebui sa gasesti denumirea si adresa completa, datele de identiicare fiscala, numere de telefon, adresa de email. Aceste date le poti verifica  la www.mfinante.ro. De asemenea poti cauta pe internet comentarii legate de firma sau de site, pentru a vedea ce spun clientii si furnizorii ei. Nota: cu cat firma e mai mare cu atat vei gasi mai multe comentarii si bune si rele. SI nu tot ce scrie pe internet e neaparat si adevarat. E treaba ta sa discerni si sa decizi daca vrei sa lucrezi cu acel comerciant.

Pasul 6: da-le un telefon

Aceasta recomandare contrazice intr-un fel ‘spiritul’ comertului online – comanzi cand vrei tu, cu minim de efort etc. Insa daca iti iei un produs scump de la un magazin din care nu ai mai cumparat, daca mai ai inca nelamuriri sau vrei sa fii sigur ca vei primi produsele intr-un anumit termen sau in anumite conditii SI nu te simti 100% confortabil cu informatiile gasite pe site, inainte de a plasa comanda ia legatura prin telefon cu firma respectiva. Modul in care raspund la intrebari si discuta cu clientii poate fi un indicator bun al seriozitatii lor.

That’s all folks. Spor la cumparaturi si experiente cat mai placute online.

Popular: 1%

Generalitati/stiri , , , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.