Acasă > Generalitati/stiri, Uncategorized > Increderea si vanzarile online

Increderea si vanzarile online

Orice specialist iti va spune ca increderea pe care o inspira magazinul este importanta pentru a vinde profitabil online.

Ca trebuie sa dai informatii despre cine esti, cum lucrezi, ce vei face cu datele clientilor, ce vei face daca un client doreste sa returneze produsele etc etc etc.

Si eu fac aceleasi recomandari clientilor mei, insa nu pot sa nu observ ca realitatea bate mereu bunul simt.

De ani de zile primesc in mod regulat comenzi dintr-un magazin DEMO. Un magazin in care pe prima pagina scrie MARE ca nu onoreaza comenzile. Un magazin la care in pagina cu date de contact, termeni si conditii, asistenta clienti scrie mare, cu rosu ‘Acesta este un magazin demo. Comenzile nu sunt onorate. Ne cerem scuze pentru eventualele confuzii.’

Si totusi comenzile continua sa vina. Nu ca la un magazin real, cu toate informatiile in regula, dar vin. La o saptamana, la doua saptamani, poate la 3. Si nu vin comenzi ‘de proba’ cu date fictive. Vin comenzi cu toate datele completate. Cu nume, CNP, telefon, adresa.

Ce arata asta? Se inseala toti specialistii?

Nu. E doar o reflectare a realitatii.

O buna parte din publicul online este inca lipsit de experienta. Inca nu a comandat online. Inca nu a avut o experienta negativa. Inca nu a avut de returnat un produs.

Inca nu isi pune problema ca ce gaseste pe internet s-ar putea sa nu fie asa cum pare.

Asa ca vede, vrea si comanda. Nu e atent la detalii. Nu cauta informatii despre firma care ii vinde produsele.

Pe de o parte e un lucru bun. Arata ca oamenii au incredere in comertul electronic.

Pe de alta parte e un lucru rau. Pentru ca daca le este inselata increderea s-ar putea ca data viitoare sa se duca intr-un magazin obisnuit si sa strambe din nas cand aud de magazine online.

De aceea ma gandesc ca n-ar strica o initiativa a proprietarilor de magazin electronice in sensul informarii publicului larg asupra a ce inseamna comertul electronic, cu partile lui bune si rele, astfel incat atunci cand cineva intra intr-un magazin virtual sa stie la ce sa se astepte si cum sa evite potentiale probleme.

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Uncategorized ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!