Acasă > Generalitati/stiri > Rata de conversie de peste 50%? Pe bune??!!

Rata de conversie de peste 50%? Pe bune??!!

Mi-a trimis un amic din domeniu un link la un articol ce citeaza o statistica publicata de Nielsen Online: top 10 site-uri dupa rata de conversie.

La inceput am crezut ca e o greseala. 50% rata de conversie in orice site e ceva incredibil. Amazon nici nu e in lista si l-am gasit abia in statistici pe alte luni cu o rata de conversie pe la 17%.

Si totusi cum ramane cu cifra ‘magica’ de 1% (hai 2%) pe care nu o stiu doar eu ci si altii care mananca o paine alba din comertul electronic?

Oare trebuie sa cer un refund pentru raportul facut de MarketingSherpa privind cresterea ratelor de conversie care imi spune printre altele ca nici ofertele gratuite nu ating rate de conversie cu mult peste 10%?

Explicatia mi-a aparut brusc in minte

Cifrele sunt adevarate dar nu spun povestea adevarata. Sa vedem ce se intampla de fapt. Cand spun rata de conversie lunara de 50% prima impresie e ca 1 din 2 vizitatori comanda.

Personal stiu ca 2% e o rata buna si ca un magazin foarte bun si fara concurenta se poate duce uneori la 4-5%. Am auzit de magazine din Ro care se laudau cu 10% pe perioade scurte in supersezon.

Piata americana nu e una lipsita de concurenta. Asadar aparent ceva nu se leaga. 50% e de 10 ori mai mult decat m-as astepta.

Sa privim insa lucrurile altfel: site-ul cu aceasta impresionanta rata de conversie este http://www.schwans.com/

Vinde mancare semipreparata si congelata. Oamenii mananca zilnic… asadar este probabil ca odata ce au comandat de la Schwan’s si au fost multumiti vor comanda si peste 3 zile. Si peste 5. Si peste 6…

Asadar intr-o luna un client poate plasa 5,10 sau chiar 20 de comenzi in unele cazuri disperate. Iar statisticile sunt lunare, nu la nivel de client. De aici incolo lucrurile se lumineaza.

Nu e vorba de 50 de clienti din 100, care plaseaza cate o comanda fiecare. Ci de 2,3…5 clienti din 100 care comanda (tot in medie) probabil de 10-20 de ori pe luna. Impresionant dar explicabil, logic si credibil.

PS: desigur ca cifrele nu vin de la sine. Au in spate investitii in site, promovare, echipe, logistica si tot tacamul. Plus multa munca.

PPS: asta mi-a dus aminte de ce scriam acum cateva luni despre profitul din produse consumabile.

Popular: 1%

Generalitati/stiri , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.