Acasă > Promovarea produselor > Din nou despre licitatiile AdWords

Din nou despre licitatiile AdWords

septembrie 3rd, 2009

De data asta dintr-o alta perspectiva – cat sa licitezi pentru un click, ce impact are asta asupra ratei de conversie si asupra costului/comanda.

Am discutat intr-un articol anterior despre modul in care functioneaza licitatiile Google (simplificand procesul). Nu am comentat insa nimic referitor la pretul pe care il platesti pentru a obtine un click din Google AdWords.

Hal Varian, Chief Economist la Google ne vine in ajutor cu un exemplu concret si usor de urmarit:


Ce ar trebui retinut?

  • Suma pe care o platesti depinde de suma licitata de cel de pe pozitia urmatoare si de calitatea reclamei tale
  • Daca rata de click a reclamei tale (70% din calitate) este mai mica decat a concurentului de pe pozitia urmatoare vei plati mai mult decat suma licitata de acesta. Mai exact vei plati suma licitata de acesta, inmultita cu scorul de calitate al concurentului impartit la scorul tau de calitate. Opusul este valabil. Daca ai un scor mai mare decat al concurentului vei plati mai putin decat a licitat acesta pentru ca scorul lui de calitate/scorul tau va fi o cifra subunitara.
  • Trebuie sa fii atent(a) la suma maxima pe care o licitezi pentru un click. Exista situatii in care, pentru a-si asigura locul 1, un advertiser (scuza englezismul dar e mai usor de folosit decat 3-4 cuvinte in romana) liciteaza mult mai mult decat ceilalti concurenti, mizand pe o calitate foarte buna a reclamei care ii garanteaza ca va plati mult mai putin. Daca insa cel de pe locul 2 sesizeaza miscarea si isi urca suma licitata mai aproape de a celui de pe locul 1 il va face pe acesta sa cheltuiasca mai mult pe click, el pastrandu-si pozitia si costul/click.
  • Pozitia reclamei tale afecteaza rata de click insa nu si pe cea de conversie (numarul de comenzi primite). Cel putin asta spune acelasi Hal Varian pe blogul AdWords. Asadar daca licitezi pe un termen foarte cautat si observi ca bugetul zilnic nu iti ajunge poti reduce suma licitata/click, pana la limita la care reclama este inca afisata si obtii macar acelasi numar de vizitatori ca mai inainte. De data asta insa cu un buget zilnic mai mic. Cost/click mai mic inseamna cost/comanda mai mic deci profitabilitate mai mare.

De ce e important sa stii atatea lucruri despre Google AdWords?

  • Google are cea mai mare cota de piata in acest moment = afiseaza cele mai multe reclame = iti poate aduce cei mai multi vizitatori = cele mai multe vanzari.
  • O campanie AdWords iti poate aduce vizitatori in cateva minute de la lansare. Daca stai bine cu matematica magazinului tau (vezi aici formula profitului online) o campanie eficienta inseamna profit rapid sau macar scurtarea timpului necesar pentru atingerea pragului de rentabilitate.
  • Platesti pentru rezultate imediate si masurabile. Da, brandingul este bun, daca ti-l permiti. Insa vanzarile sunt si mai bune pentru ca iti aduc bani de branding 😉

Popular: 1%

Promovarea produselor ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.