Acasă > Generalitati/stiri, Solutie tehnica > Studiu privind comertul electronic in Romania (2009)

Studiu privind comertul electronic in Romania (2009)

octombrie 12th, 2009

Studiul e realizat de Gemius initial in 2006, reluat in 2008 si apoi in 2009 – priveste subiectul din perspectiva clientilor.

Interesant de urmarit cateva evolutii:

  • A crescut procentul celor care ar cumpara mai frecvent pe internet daca ar primi oferte speciale si reduceri: de la 8% in 2006 la 18% in 2009, devenind principalul stimulent dorit de clienti.
  • A scazut procentul celor care vor livrare mai rapida de la 25% in 2006 la 6% in 2008/2009. Asta nu inseamna neaparat ca acum livrarea e mult mai rapida (desi per ansamblu e posibil ca termenele de livrare sa fie mai scurte) ci doar ca cei care comanda online nu mai sunt atat de sensibili la termenele de livrare ci mai mult la pret.
  • Un paradox tinand cont de situatia economica actuala – a scazut numarul celor care spun ca o situatie financiara mai buna i-ar stimula sa comande mai des – de la 21% la 15%.

Si o concluzie proprie privind cumparaturile online in Romania, care decurge din acest studiu:

  • 49% dintre cei intervievati spun ca ei cumpara online pentru economie de timp (nu economie de bani).
  • totusi termenul de livrare ii intereseaza din ce in ce mai putin fata de anii precedenti
  • iar stimulentele principale care i-ar convinge sa cumpere mai des sunt preturile mici si reducerile.

Daca punem cap la cap toate astea rezulta ca preturile online in Romania sunt inca mari si principalul avantaj al unei comenzi online este economia de timp necesar pentru gasirea produsului. Destul de realist as spune eu. Retailul romanesc mai are mult pana sa ajunga la dimensiunile si rafinamentul celui din SUA (de exemplu).

Mai multe detalii si un link catre studiul privind comertul electronic in Romania (2009) sunt la Claudiu Gamulescu pe site.

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Solutie tehnica



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.