Acasă > Administrare continut, Generalitati/stiri, Plata online, Promovarea produselor, Solutie tehnica, Uncategorized > Comparatie intre Adwords si alte metode de promovare (octombrie-noiembrie 2009)

Comparatie intre Adwords si alte metode de promovare (octombrie-noiembrie 2009)

decembrie 10th, 2009

Am fost ieri la NetCamp (sesiunea ecommerce) unde s-a discutat destul de multe despre promovare si mixul de canale folosit. Avand in vedere interesul destul de mare fata de acest subiect m-am gandit ca ar fi util sa prezint cateva cifre reale ale unui magazin electronic. In cazul de fata raft.ro.

Ce a mers si ce nu pentru noi intr-un magazin care este inca la inceput. Rezultatele obtinute, chiar daca sunt specifice unui anumit domeniu, sunt interesante pentru ca banuiala mea este ca proportiile se pastreaza si la alte magazine. Sa vedem asadar ce am obtinut. Datele prezentate sunt pentru intervalul 1.10.2009-10.12.2009.

Interesant insa inca nu stim prea multe ca sa ne facem o parere. Mai trebuie luate in calcul trei alte elemente:

  • valoarea medie/comanda pentru fiecare sursa
  • costurile/comanda
  • numarul de comenzi sosite din fiecare sursa

AdWords si Price au valoarea medie mai mica decat media site-ului. Explicabil deoarece vizitatorii ajung pe site ‘chititi’ pe un anumit produs si in general comenzile primite au un singur articol in ele. La polul opus, comenzile venite din newsletter au o valoare medie a comenzii mai mare. Vizitatorii au fost ‘expusi’ la oferte speciale si o gama mai mare de produse si ca atare sunt mai predispusi sa comande mai mult de o carte.

Aici e aici. Cand luam in calcul costurile pentru obtinerea unei comenzi situatia nu mai e atat de roz. In cazul de fata trimiterea newsletter-ului s-a facut apeland la o terta parte cu costuri destul de mari. Rezultatul este profit zero. In schimb traficul organic si cel de la price.ro avand costuri aparente zero (aparente pentru ca optimizarea SEO costa timp si bani, traficul direct si el vine pentru ca a aflat de site de undeva – deci tot din reclama iar traficul price.ro este gratuit in perioada de proba dar tot necesita o investitie initiala in modulul de creare a unui feed plus in tinerea la zi a acestuia) si ca atare marja de profit este mai mare (scazand ulterior cand intri la plata/click).

Profitul pentru comenzile din Adwords este cam la jumatate din cel al traficului organic. Normal pentru ca aici intervin costurile cu reclama.

Si atunci de ce sa mai facem reclama Adwords si sa nu ne concentram pe SEO? Ca sa nu mai zic de newsletter care are profit zero in acest caz? Raspunsul e in graficul urmator.

Adwords + newsletterul au reprezentat 60% din vanzari urcand afacerea mai aproape de pragul de break-even. Fara Adwords profitul brut ar fi fost mai mic cu 33% iar baza de clienti mai mica. Iar newsletterul a readus pe site clienti care poate uitasera de magazin, refacand legatura cu ei. Clienti care poate data viitoare vor veni direct pe site contribuind la profitul unei luni viitoare.

SI cel mai important: Google Adwords iti aduce clienti imediat, atunci cand ai nevoie de ei. Cand vrei sa scapi de un stoc sa sa termini luna pe plus. Optimizarea SEO are efecte pe termen lung.  Nu poti sa te apuci azi si sa vezi rezultate maine. Este o optiune strategica si nu un instrument cu eficienta imediata.

Cam atat pentru moment. Daca ai intrebari foloseste formularul de comentarii de mai jos.

Later edit: m-a intrebat cineva de ce nu trimitem email inhouse. Simplu. Am preluat o lista veche si nefolosita o vreme si am preferat sa o ‘curatam’ folosind un server cu reputatie buna ca sa nu ne afecteze noua reputatia serverului si mailing-urile ulterioare. Providerul a inteles situatia si a fost de acord cu asta. Noi am platit si am curatat lista prin doua mailinguri. Toata lumea e multumita :)

Popular: 1%

Administrare continut, Generalitati/stiri, Plata online, Promovarea produselor, Solutie tehnica, Uncategorized , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. mai 6th, 2010 la 15:26 | #1

    Foarte util studiul vostru si mi-a raspuns la cateva intrebari referitor de postul de pe grupul de discutii. Multumesc.

  2. mai 7th, 2010 la 13:22 | #2

    Se confirma ce spune Krumel, comparatoarele produc comenzi indiferent de tipul de link-uri.
    Problema pe care o intampina comparatoarele de pret cu listare gratuita este faptul ca trebuie sa exista un balans intre vizitele trimise catre magazinele online si click-urile pe anunturi (in multe cazuti google). trebuie sa mancam si noi o paine alba cu mac:)

  1. Nici un trackbacks momentan.