Acasă > Promovarea produselor > Cum sa obtii maxim de profit din AdWords

Cum sa obtii maxim de profit din AdWords

ianuarie 22nd, 2010

Vestea buna e ca e usor sa fii profitabil pe Adwords. Si e extrem de usor sa sa aduci multe clickuri.

Vestea proasta e ca e foarte greu sa le faci pe amandoua in acelasi timp.

Reclamele profitabile sunt de obicei cele declansate de fraze cheie foarte specifice, cu un volum redus de cautari.

Problema este insa ca orice magazin virtual are niste costuri fixe. Chirii, salarii, utiitati etc. Ca urmare trebuie sa vanda suficient de mult pentru a le acoperi din marja bruta de la fiecare produs.

Iar AdWords devine repede neprofitabil cand incepi sa pui cuvinte cheie generice.

In continuare voi descrie o metoda pe care o folosesc pentru a creste numarul comenzilor aduse de AdWords, ramanand profitabil.

Profitabil adica:

(bugetul adwords+costul timpului investit)<marja din vanzarile aduse de reclama.

Pasul 1. Fa un tabel cu produsele pe care vrei sa le promovezi

In mod normal acestea sunt produsele cele mai cautate, noutatile, produsele la oferta speciala, si neaparat toate aceste produse trebuie sa fie in stoc sau pentru cu stoc sigur la furnizor.

Pentru ca ultimul lucru pe care il vrei este sa faci reclama, sa primesti comenzi si sa nu le poti onora.

In dreptul fiecarui produs din lista trece marja ta, in suma fixa (ex: daca vinzi produsul cu 100 ron si il iei cu 80 RON vei trece suma de 20 RON). Marja trebuie sa fie fara TVA.

Pasul 2. Creeaza cate o reclama si un set de cuvinte pentru fiecare produs

Cuvintele cheie si textul reclamei trebuie sa se adreseze clientilor care sunt in stadiul final al deciziei de cumparare.

Cum ii gasesti? Sunt cei care folosesc cuvinte cheie specifice in loc de cuvinte generice.

Exemplu de evolutie a termenilor cautati:

  • „televizoare lcd plasma” – persoana inca nu stie exact daca sa ia o plasma sau lcd si cauta informatii si posibil oferte.
  • „televizor lcd sony” – deja a stabilit ca vrea un lcd de la Sony
  • „Sony BRAVIA KDL-46Z5500” – a ales si modelul. Acesta e momentul in care ai sansele cele mai mari sa obtii comanda.

Daca alegi sa arati reclama pentru cuvintele „televizoare lcd” vei obtine mult mai multe afisari si clickuri decat pentru situatia in care arati reclama la expresia „Sony BRAVIA KDL-46Z5500”. Vei avea insa si o rata de conversie mult mai mica.

Cum scopul este sa maximizam profitul si nu cheltuielile, momentan vom merge pe varianta cea mai sigura: reclama specifica pentru fiecare produs in parte cu cuvinte specifice fiecarui produs.

Pasul 3. Calculeaza rata de conversie la care fiecare reclama iti aduce profit

Voi continua tot cu exemplul de mai sus. Produsul costa 8.500 RON iar maja ta este de 8% (sa zicem). Scazand TVA-ul rezulta ca la fiecare televizor vandut iti raman 571 RON.

Acesta e pretul maxim pe care iti permiti sa il platesti ca sa obtii o comanda pentru acest produs.

Mai ramane sa vezi pretul pe care trebuie sa il licitezi pentru a putea afisa reclama in prima pagina a rezutatelor Google. Sa zicem ca pentru cuvintele cheie selectate de tine acesta variaza intre 0.8$ si 1.2$.

La cun curs de 3RON/$ asta inseamna ca trebuie sa obtii comanda la un numar de clickuri undeva intre 150 si 240. Adica o rata de conversie de 0.41-0.66% te-ar mentine pe profit.

Rata de conversie va diferi dramatic de la un produs la altul. In cazul unui televizor mai ieftin – sa zicem de 1700 RON, cu aceeasi marja si acelasi cost/click marja ta este de doar 114 RON si trebuie sa ai o rata de conversie de 2.1%-3.16% ca sa fii profitabil.

Pasul 4. Pune tracking pe fiecare reclama

Un pas extrem de important pentru ca altfel nu vei putea evalua rezultatele.

Cel mai simplu este sa folosesti parametrii utm_source, utm_medium si utm_campaign care sunt recunoscuti automat si de Google Analytics.

Atfel vei sti exact ce campanie ti-a adus fiecare comanda si vei putea compara costul campaniei cu profitul rezultat din vanzarile aduse de acea campanie.

Ideal ar fi desigur sa ai un sistem dublu de tracking (cel propriu, din magazin + Google Analytics) astfel incat sa poti verifica din doua surse eficienta campaniei.

Daca integrezi AdWords cu Analytics vei avea chiar 3 surse de informatii si vei putea analiza chiar mai precis rezultatele.

Pasul 5. Lasa fiecare reclama sa ruleze

Fiecare reclama ar trebui lasata sa ruleze macar cateva sute de clickuri, pe o perioada de macar o saptamana.

Rezultatele pot varia foarte mult de la o zi la alta si nu poti trage o concluzie viabila dupa 20-30 de clickuri.

Am atasat si un screenshot din trackingul unei reclame, pentru un produs. Pe fiecare rand prima cifra de pe grafic arata numarul de clickuri pe reclama, numarul de unici si numarul de comenzi (in paranteza rata de conversie).

Dupa cum poti vedea rezultatele pot varia dramatic de la o zi la alta, per total insa rata este buna, fiind undeva la 4.56% in conditiile in care rata minima de conversie la care aceasta reclama este profitabila este de 3%.

Pasul 6. Analizeaza rezultatele si fa ajustari

Vei descoperi ca reclamele profitabile nu aduc foarte multe comenzi. Fiind foarte targetate atrag putine afisari si ca urmare putine comenzi. Sunt pe plus dar nu aduc atate comenzi cate ai vrea.

Acum este momentul sa te duci cu un nivel mai sus in aria de specific si sa faci o reclama un pic ma generala. Pe langa reclama la „Sony BRAVIA KDL-46Z5500” poti face reclama si la „Televizoare LCD Sony Bravia”.

Liciteaza mai putin pe cuvintele cheie, du vizitatorii pe o pagina cu mai multe modele si vezi ce trafic si ce vanzari obtii. Vei castiga mai putin / vanzare de la aceasta a doua reclama insa sunt sanse sa obtii mai multe comenzi. Cate vreme esti pe profit poti experimenta fara griji.

La polul opus, reclamele care nu merg – trebuie si ele analizate, insa altfel. E posibil sa licitezi mai putin pentru cuvintele cheie ramamand totui pe pagina 1? Preturile produselor sunt in linie cu piata? Pe pagina produsului dai suficiente informatii despre livrare, garantie si metodele de plat acceptate? Este sezonul potrivit pentru aceasta reclama?

Sunt sanse mari ca umbland la unul sau mai multi factori dintre acesti factori sa duci rezultatele pe plus si sa poti rula in continuare reclama – obiectivul tau principal. Daca totusi ai incercat tot ce se poate si nu ai rezultate inseamna ca e momentul sa suspenzi respectiva reclama.

Totusi nu o sterge inca. Testeaz-o din nou peste ceva vreme. Vei constata ca unele reclame sunt profitabile in anumite perioade si neprofitabile in altele.

7. Monitorizeaza constant rezultatele

Asa cum spuneam un pic mai devreme, profitabilitatea unei reclame nu este constanta. Concurenta poate scadea preturile sau poate veni cu o alta reclama, interesul pentru un produs poate varia.

E bine sa urmaresti zilnic trendul reclamelor tale si sa notezi directia in care merg – atat ca trafic cat si ca rata de conversie.

Concluzie si cateva recomandari de final

  • Fa reclama pentru fiecare produs in parte, nu pentru site in general.
  • Gaseste reclamele profitabile. Apoi largeste aria lor de acoperire pentru a creste volumele.
  • Fa reclama la cat mai multe produse. Vei avea mai multe sanse sa iti cresti vanzarile

Si nu uita ca scopul e sa obtii vanzari profitabile, nu clickuri.

Daca ai nelamuriri sau intrebari foloseste cu incredere formularul de comentarii.

Popular: 1%

Promovarea produselor , , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. ianuarie 23rd, 2010 la 21:33 | #1

    Foarte bun articolul.
    Thanks :)

  2. iulie 30th, 2012 la 16:36 | #2

    Corect, dar toate aceste lucruri va vor ocupa foarte mult timp, iar pentru cei care nu il au este recomandat sa apelati la profesionisti in campanii ppc, cu costuri de 10% din bugetul alocat sau chiar un procent mai mic.

  1. februarie 4th, 2012 la 13:08 | #1