Acasă > Solutie tehnica > Cum alegi solutia tehnica pentru magazinul online

Cum alegi solutia tehnica pentru magazinul online

Dezvoltarea unui magazin online nu se termina niciodata. Mereu exista ceva nou de care ai nevoie sau ceva vechi ce trebuie modificat.

Pe masura ce castigi experienta – atat in vanzari online cat si in administrarea magazinului – vei veni cu solicitari specifice de imbunatatire a solutiei folosite.

Pentru ca vei vrea sa iti cresti eficienta, sa devii mai profitabil, sa poti procesa volume mai mari de operatiuni fara sa angajezi personal suplimentar. Pentru ca activitatea ta e inevitabil diferita de cea a altei firme si de aceea ai nevoie de personalizari ale programului.

Rezultatul? Pregateste-te pentru o relatie pe termen lung cu furnizorul magazinului. Chiar si in cazul in care alegi sa-ti formezi propria echipa tehnica.

Daca tot ‘te insori’ din interes ar fi bine sa verifici si zestrea

Ai facut probabil o analiza a modului de lucru, a fluxului de informatii, a facilitatilor administrative pe care vrei sa ti le ofere magazinul, a integrarilor necesare si ai ajuns la o lista mai scurta sau mai lunga de cerinte.

Sau daca nu ai o analiza ai cautat cea mai lunga lista de facilitati publicata de un ofertant si ai luat-o ca baza de comparare pentru fundamentarea deciziei (o idee proasta, pentru ca daca tu nu stii ce iti trebuie vei alege la noroc).

Cu lista in fata te apuci sa compari oferte si liste de specificatii tehnice.

Problema e ca exista intotdeauna mai multe moduri de a face un lucru. Da, si A si B iti permit sa modifici preturile produselor. Dar A te lasa sa modifici cate un produs odata (editare, modificare, salvare * nr. de produse) in timp ce B iti permite sa exporti un fisier Excel in care sa modifici preturile pentru toate produsele si sa le importi inapoi cu cateva clickuri.

Pentru aceeasi operatiune A ti-a consumat o ora, B ti-a consumat 10 minute.

Pe hartie A si B sunt egale. In practica ele difera foarte mult. De aceea este bine sa poti testa in prealabil interfata de administrare.

Functiile cel mai des folosite in administrare sunt:

  • introducerea si modificarea de categorii si produse – descrieri, preturi, imagini
  • administrarea promotiilor
  • gestionarea aprovizionarii si a stocurilor
  • actualizarea preturilor si informatiilor despre disponibilitate
  • procesarea comenzilor – generare documente insotitoare (facturi, chitante, avize, mandate, borderouri, etichete), urmarire plati

Atunci cand ai facut o lista scurta de solutii pe care le iei in considerare creeaza un scenariu pe care sa il testezi. De exemplu:

  • introducerea a 100 de produse
  • modificarea a 100 de preturi
  • definirea a 100 de promotii
  • procesarea a 100 de comenzi

Nu trebuie sa faci efectiv aceste operatiuni dar trebuie sa identifici metodele prin care le poti face pentru a putea sa iti faci o idee despre usurinta cu care poti folosi sistemul respectiv. E important sa analizezi eficienta pentru un volum mare de operatiuni deoarece vanzarea online profitabila presupune efectuarea unui numar mare de operatiuni.

Lista scurta este gata

Pasul urmator este sa evaluezi experienta furnizorilor selectati. In practica vei intalni doua tipuri de funizori:

  • cei care implementeaza solutii facute de alte firme – de obicei magazine gratuite gen Magento, Zen cart, OScommerce, Bigcommerce sau magazine create pe platforme gen Microsoft Commerce Server
  • cei care implementeaza solutii proprii

Diferenta majora apare pe partea de suport si dezvoltare. Atunci cand furnizorul este cel care a creat o platforma este de presupus ca este cel mai in masura sa ofere suport si dezvoltare ulterioara instalarii.

Atunci cand furnizorul instaleaza o aplicatie creata de un tert trebuie vazut ce experienta are cu respectiva aplicatie, daca are suportul producatorului si daca a mai facut dezvoltari la comanda.

De asemenea este intotdeauna indicat sa afli ce alte magazine mai folosesc respectiva platforma, instalata de acel furnizor. Da un telefon, discuta cu ei, vezi cat de multumiti sunt si ce probleme/satisfactii au legate de furnizor.

Decizia

Dupa ce ai trecut prin tot procesul va trebui sa faci o alegere. Toti cei care au ajuns pana aici indeplinesc probabil criteriile tehnice si de buget.

Acum trebuie sa alegi oamenii.

Cei cu care tu sau angajatii tai vor lucra in urmatoarele 6-12 luni sau poate urmatorii ani. Cerintele tale se vor schimba, facilitatile de care ai nevoie se vor modifica, oamenii insa vor fi aceeasi.

Alege oamenii cu care te simti confortabil sa faci un parteneriat. Cei pe care simti ca te poti baza si ca au interesul sa reusesti. Pentru ca o aplicatie excelenta nu poate suplini lipsa de implicare a partenerului, dar un partener implicat iti poate face o aplicatie excelenta.

Popular: 1%

Solutie tehnica ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. mai 24th, 2010 la 07:54 | #1

    Ca de obicei, excelent articol. :)

    Eu as mai adauga: ai un short list de viitori parteneri pentru dezvoltarea magazinului tau online. Adu-ti aminte ca magazinul tau sau mai bine zis calitatea acestuia va fi responsabil de viitoarele tale profituri, mai ales daca „ONLINE” este singurul tau canal de vanzare. Ia acest short list si scoate din protofoliu (sau cere un portofoliu daca el nu exista public) si uita-te cu atentie ce magazine iti inspire incredere. Pune-te in locul consumatorului si vezi de unde ai cumpara tu. In afara de functionalitatile din admin si de feature-urile care iti vor face viata mai usoara descrise de Mihai mai sus, un al aspect extrem de important dupa care ar trebui sa iti formezi o decizie este usabilitatea magazinului si usurinta in folosire la nivel de consumator. Pana la urma pentru el faci magazinul si nu pentru tine.

    Apoi, pune mana pe telefon si suna la magazinele din portofoliul viitorilor tai colaboratori. Cere sa vorbesti cu cineva din conducerea magazinului sau cu cel care s-a ocupat de relatia cu developer-ul. Povesteste-le care este scopul telefonului tau si incearca sa afli detalii despre cat de bine/prost au colaborat, cat de multumiti sunt de magazinul pe care-l au, eventual de rata de conversie a acestuia. Fa acest exercitiu de cateva ori pentru fiecare viitor partener.

    Eu as cauta sa vad daca imi sunt oferite si alte servicii incluse in pachetul de dezvoltare: raspunsuri legate de contabilitatea unui magazin online, aspecte legale legate de specificului unui astfel de magazin, etc.

    Toate acestea, puse langa pretul cerut pentru dezvoltarea magazinului tau si cele spuse de Mihai mai sus, vor face ca alegerea ta sa fie una conforma cu importanta ei.

    Na ca m-a luat valul…

  2. mai 24th, 2010 la 09:57 | #2

    Multumesc pentru completare :) . Am plecat de la premiza ca pe partea de frontend mai toata lumea stie ce trebuie facut. Acum ca stau sa ma gandesc mai bine imi dau seama ca de fapt nu e mereu cazul.

  1. Nici un trackbacks momentan.