Acasă > Generalitati/stiri, Solutie tehnica > Cat ma costa sa deschid un magazin online?

Cat ma costa sa deschid un magazin online?

iunie 10th, 2010

Depinde de ce vrei sa faci si de ce asteptari ai. Vrei sa deschizi un magazin online cu care sa testezi piata? Te poti descurca si cu un buget redus – de ordinul a cateva sute de euro (initial).

Vrei sa deschizi o afacere online care sa-ti permita sa angajezi personal si sa acoperi cheltuielile normale ale unei firme (chirii, salarii, utilitati, reclama etc.) exclusiv din comertul online? Investitia pe primele 12 luni se duce deja lejer la zeci de mii de euro, oricat de strans ai tine de costuri. Si cand spun investitie ma refer nu doar la solutia tehnica ci si la banii de care ai nevoie pentru a investi in publicitate, SEO, salarii, stocuri, chirii etc. pana cand activitatea devine profitabila.

In practica cel mai des intalnita este situatia in care o afacere existenta se dezvolta prin adaugarea unei componente online care sa sustina vanzarile.

Varianta de testare

In general se merge pe o solutie ieftina sau opensource (Zen Cart, OS COmmerce, Magento, OpenCart, PrestaShop, CubeCart, StoreSprite, AgoraCart si lista poate continua inca vreo cateva pagini). De retinut insa ca desi un magazin poate fi ‘gratuit’ asta nu inseamna ca nu te costa nimic.

Chiar daca ai cunostinte de programare si design + timpul necesar pentru a instala solutia tehnica si pentru a realiza un template (design) tot trebuie sa cumperi macar un domeniu si sa platesti un cont de gazduire. De preferat un cont care sa si tina un volum rezonabil de trafic fara sa incetineasca servirea paginilor. Se mai adauga timp pentru introducerea informatiilor despre produse.

Si dupa ce ai deschis magazinul ai nevoie de timp pentru activitatile de promovare online/SEO, actualizarea informatiilor din site, aprovizionare si onorarea comenzilor.

Trebuie sa ai mult timp liber ca sa inveti tot ce trebuie si sa nu te astepti la rezultate peste noapte. De fapt sa nu te astepti la mari rezultate ci sa privesti asta ca pe un proces de invatare.

Etapa tine 12-18 luni si se finalizeaza cu magazine fantoma/inchise (majoritatea) sau cu acumularea de experienta si trecerea la un sistem de lucru mai performant care sa raspunda cerintelor pe care le-ai invatat din aceasta experienta.

Varianta ‘afacere cu componenta online’

Aici problema solutiei tehnice se pune deja diferit. Ai deja un sistem de lucru offline si diverse aplicatii cu care solutia de comert electronic trebuie integrata. Ai deja angajati care se ocupa de anumite lucruri. Nu mai poti merge pe o solutie la cheie si ai nevoie si de suport si pregatire pentru personal. Bugetul de lansare se situeaza undeva in categoria 1.000-2.500 euro + o suma lunara pentru promovare si diverse modificari si servicii de care aveti nevoie.

Daca exista interes, perseverenta si se aloca resurse poate deveni treptat ‘big gorilla’, beneficiind de avantajele experientei firmei si de sinergia cu prezenta offline (cam asa au aparut majoritatea magazinelor online mari din Romania)

Varianta ‘big gorilla’

Vrei sa intri serios pe piata cu un magazin care sa obtina o cota de piata semnificativa. Solutia tehnica trebuie optimizata pentru eficienta, integrare maxima cu sistemele folosite si automatizare. Ai de asemenea nevoie de consultanta (sau resurse interne) pentru partea de promovare/SEO, usability si de la un anumit nivel in sus de programatori proprii care sa faca modificarile platformei (si vei avea modificari de facut in mod constant – pana si Amazon care e de 15 ani pe piata face in mod constant modificari ale sistemelor). Bugetul trebuie obligatoriu sa aiba o componenta solida de promovare fara de care nu poti atrage traficul de care ai nevoie pentru a ajunge pe profit. Asa cum spuneam si mai devreme, investitia este deja mai mare – pleaca de la 15-20.000 de euro – si este facuta in baza unui plan de afaceri (mai rar intalnit in celelalte doua variante).

Cam asta e. In practica desigur ca granitele dintre cele 3 modele nu sunt atat de clar definite si investitiile depind si de ce vrei sa vinzi online si cu cine concurezi.

Popular: 5%

Generalitati/stiri, Solutie tehnica ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.