Acasă > Generalitati/stiri > Idei de la Web Club

Idei de la Web Club

Tocmai m-am intors de la Web Club unde s-a trecut in revista situatia actuala a comertului electronic din Romania si s-au adus in discutie problemele principale cu care se confrunta comerciantii online.

Cateva idei de retinut:

  • Ca sa ai succes online nu e suficient sa deschizi magazinul. Asta ‘mergea’ acum 10 ani.
  • Nu e deloc usor sa vinzi online. Trebuie sa ai capital de pornire si un business plan. Nu poti sa faci afaceri cu o marja de 3% si fara suport clienti, stocuri, sisteme eficiente.
  • Niciun retailer mare nu foloseste o solutie de comert electronic ‘de-a gata’. Toti au sisteme dezvoltate inhouse chiar daca au pornit de la ceva preexistent. (Radu Apostolescu)
  • Daca vrei sa te pozitionezi pe o nisa trebuie sa ai grija ca nisa sa fie suficient de mare ca sa poti face volume (Marius Ghenea).
  • Doar 1 din 4 posesori de telefoane mobile au comandat online ceva pana acum.
  • In primele 5 luni ale anului Romcard a inregistrat tranzactii online de 42 milioane de euro (cifrele includ orice fel de tranzactie, inclusiv platile de utilitati etc.)
  • Dupa ce aduci clientul in magazin trebuie sa poti sa-i preiei comanda si sa poti sa o si onorezi.
  • Piata de IT&C s-a redus cu 50% in 2009. In online insa s-au inregistrat cresteri si nu scaderi = o migrare a clientilor din offline in online.
  • Un magazin online are nevoie de 3 surse de trafic: SEO, AdWords si afiliati (Dorin Boerescu – 2parale)
  • Comertul online este asociat cu plata cu card ceea ce face ca multi potentiali clienti sa nu comande online deoarece nu stiu ca pot plati si la primirea coletului.
  • Clientii nu aleg doar in functie de pretul produsului. Un produs ceva mai scump dar cu servicii de calitate este preferat fata de acelasi mai ieftin dar fara servicii adaugate (Daniel Nicolescu – Gecad ePayment)
  • Desi parerea uzuala este ca potentialii clienti vad produsul offline si il cumpara online, Radu Apostolescu (eMag) sustine ca se intampla foarte des si invers. Clientul se documenteaza online apoi merge la retailerul offline sa il cumpere, in ideea ca daca ceva merge prost are unde sa se duca sa ia pe cineva de guler.
  • Pe aceeasi tema: evitati sa va pozitionati ca magazin ‘online’ deoarece clientii nu au incredere in ceva intangibil, virtual. In plus clientii vor sa vada produsul fizic inainte sa il cumpere. Ca sa depaseasca aceste probleme eMag a deschis showroomuri, a oferit livrare gratuita si posibilitatea de retur timp de 30 de zile. De asemenea va renunta la particula ‘e’ din denumire  – care duce cu gandul la online – si isi va schimba denumirea din ‘eMag’ in ‘Mag’ (just kidding…)

Una peste alta a fost un schimb de idei interesant si un eveniment reusit. Kudos Cristian Manafu pentru organizare.

Later edit: poti gasi detalii in plus si aici


Popular: 1%

Generalitati/stiri



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. iunie 4th, 2010 la 17:07 | #1

    La ultimul punct, recomandarea era sa nu va pozitionati ca ‘magazin virtual’ – o sintagma nefericita prezenta doar in limba romana si care are conotatii negative. Pozitionarea ca magazin online e ok :)

    Succes

  1. iunie 3rd, 2010 la 10:54 | #1
  2. iunie 4th, 2010 la 16:20 | #2