Acasă > Planificare, Uncategorized > Ce module trebuie sa aiba magazinul tau online?

Ce module trebuie sa aiba magazinul tau online?

noiembrie 10th, 2011

Un martian intra intr-un magazin de pe pamant si cere o pereche de manusi. Vanzatorul se uita la mainile lui care au cate 3 degete fiecare si ii spune ca toate manusile pe care le are sunt cu 5 sau 2 degete. Ce face martianul?

R: Isi face pe comanda o pereche de manusi cu 3 degete.

Andrei vrea sa deschida un magazin online

Desi nu este martian, Andrei are si el o problema similara. Indiferent cat de buna e o solutie de comert electronic ‘la cheie’ ea nu se va potrivi ‘manusa’ cu orice afacere online.

In faza de lansare solutia va trebui adaptata la procesele de lucru ale firmei lui Andrei si la cerintele sale specifice.

Apoi, pe masura ce afacerea creste lucrurile se schimba. Se schimba furnizorii, curierii, procesele interne, ERP-ul, cresc volumele, apar noi reglementari, noi idei, noi probleme, ideile vechi erau proaste si se renunta la ele etc.

Probleme care erau ignorabile la 2 comenzi/zi devin critice la 50 de comenzi/zi.

Pentru Andrei asta inseamna ca va avea nevoie de personalizari cand deschide magazinul. Si apoi de modificari constante.

De la un punct incolo probabil ca isi va angaja proprii programatori sau va avea o echipa dedicata din partea furnizorului de solutie tehnica.

Daca martianul si Andrei nu te-au facut deja sa uiti de titlul articolului e momentul sa revin la subiect: ce module trebuie sa aiba magazinul tau online?

Cere doar modulele de care ai stricta nevoie

Ai o idee fantastica de magazin! Ai discutat cu prietenii si colegii din firma si ati ajuns la concluzia ca merita implementata.

Scopul tau principal este sa o pui in practica repede si cu costuri cat mai mici.

  1. Fa o lista cu procesele interne din magazin (vezi checklist deschidere magazin online): cine, ce face si cum. Care este fluxul de informatii si cel de produse.
  2. Apoi fa o lista cu cerintele specifice pe care le ai de la solutia tehnica pentru a te ajuta in implementarea proceselor identificate la pasul anterior.
  3. Ierarhizeaza cerintele si imparte-le in 2 categorii ‘must have‘ si ‘nice to have’.
  4. Tot ce e ‘nice to have’ pune deoparte pentru dupa lansare
  5. Gaseste una sau mai multe variante de solutii si analizeaza-le bazat pe lista ta de ‘must have’. E bine daca au si lucruri in plus insa criteriul principal ar trebui sa fie cat de bine raspund cerintelor tale specifice.
  6. Afla cat te costa implementarea modulelor ‘must have’ care nu exista deja de-a gata.
  7. Uita-te la oamenii cu care discuti si vezi daca ti-ar placea sa lucrezi cu ei cel putin un an sau doi de acum inainte (apropo de Andrei).
  8. Alege solutia care ti se pare potrivita si da drumul la magazin.
  9. Fa ajustarile necesare un functie de reactia pietei.

De ce nu sunt bune specificatiile mamut

Citeam acum cateva luni un articol despre un director de firma care nu aproba o investitie pana cand nu era ceruta in mod repetat si argumentata ca fiind critica. Pe scurt – daca nu tipa cineva ca arde nu dadea banii. Si firma o ducea bine si inainte si in timpul crizei.

Acelasi principiu se aplica si la specificatii. De ce sa dai bani in plus daca nu e absoluta nevoie? De ce sa investesti acum in lucruri de care poate vei avea nevoie in viitor cand poti sa investesti atunci, daca vei avea nevoie atunci?

Fiecare cerinta in plus inseamna costuri in plus, complexitate sporita (mai multe sanse sa apara buguri) si o durata de implementare mai mare. In loc sa dai drumul intr-o luna cu x euro si sa castigi 2 luni de testare, dai drumul in 3 luni cu 2*x euro.

PS: daca ai cumva indoieli gandeste-te ca mamutii au disparut de mult 😉

PPS: Am ramas dator cu un banc cu martieni:

Un martian intra intr-un bar si cere un whiskey. Barmanul ii spune, punandu-i paharul pe tejghea:
-Zece dolari… Stiti, n-am mai vazut martieni…
-Nici nu-i de mirare, spune martianul. Cu asemenea preturi…

Popular: 1%

Planificare, Uncategorized , ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.