Acasă > Design grafic > Magazinul de plastic

Magazinul de plastic

noiembrie 24th, 2011
floare de plastic

Nu se usuca, nu trebuie udata.

Tocmai am primit un email de la un magazin online care ma anunta ca mai e un pic si trebuie sa iau niste cadouri.

Contrar obiceiului (daca nu ma intereseaza mesajul las imaginile blocate) am dat click pe afisarea imaginilor ca sa vad cum arata cu designul intentionat de expeditor.

Si uitandu-ma la email mi-am dat seama ca ma deranjeaza ceva la el… E frumos aranjat. Cu forme si chenare perfect aliniate astfel incat nimic sa nu iasa din casuta alocata. Pe scurt bibilit, tuns si frezat ca sa dea bine la public si la imaginea magazinului.

Atunci care e problema mea? Tocmai ca e atat de calculat si aranjat incat e ca o floare de plastic. Perfecta dpdv al formei, nu face mizerie, nu trebuie udata dar nici nu as tine asa ceva in casa pentru ca nu ma incanta sa o vad.

Aceeasi problema o au si multe magazine online. Un design perfect aliniat si simetric, obositor si monoton. Ochiul nu are de ce sa se agate si pe unde sa alerge. E ca o clasa de scoala unde stateau toti elevii in uniforme identice si cuminti cu mainile la spate (pentru cine a prins momentul ‘dinainte’).

Ca sa vad daca sunt eu prea obosit sau am o problema in seara asta m-am dus un pic pe amazon.com.

Acolo totul respira si este dinamic. Produsele de pe un rand au o aliniere in partea de sus dar marginea de jos este flexibila in functie de ce e necesar sa apara ca informatie (ex. daca denumirea nu incape pe 2 randuri ci pe 4 nu este taiata – asa cum se intampla in unele locuri – ci este lasata sa se intinda).

Designul variaza trecand de la 3 coloane la doua si inapoi la 3 pe aceeasi pagina. Numarul de coloane variaza de la o sectiune la alta (nu de dragul variatiei ci din motive pragmatice legate de rata de conversie – cu cat te apropii de momentul la care vrei sa faci conversia cu atat trebuie sa ai mai putine coloane).

Textele nu sunt aliniate cu justify ci la stanga. Bannerele nu trebuie sa se intinda neaparat exact pana in margine ci sunt centrate in spatiul ce le-a fost alocat.

Continutul primeaza in fata formei care exista doar pentru a-l pune in valoare. Se respecta un grid al paginii dar fara a-l implementa  pana la obsesie.

Ca sa trag si o concluzie – uita-te la magazinul tau si vezi daca atunci cand faci scroll sau treci la alta pagina simti ca te ia somnul sau se schimba ceva. Daca totul e perfect aliniat si incadrat sau daca mai misca totusi ceva in pagina.

In cazul in care ai un ‘magazin de plastic’ merita sa discuti cu designerul ca sa vezi cum il poti face mai viu si mai uman. Mai placut de vizitat. Pariez ca va merita efortul si vei simti si o crestere a vanzarilor.

PS: un semn clar al unui ‘magazin de plastic’ e designul cu 3 coloane de la prima pagina si pana la cos.

Popular: 1%

Design grafic



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.