Acasă > Promovarea produselor, Solutie tehnica > Cum am recuperat 17% din cosurile abandonate

Cum am recuperat 17% din cosurile abandonate

aprilie 3rd, 2012

Acum aproape un an citeam pe marketingsherpa ca o companie a trimis mesaje email pentru a reduce gradul de abandon al cosului de cumparaturi.

Metoda e relativ simpla. Cand un vizitator a inceput plasarea unei comenzi dar pleaca din magazin inainte de finalizare i se salveaza cosul si datele deja introduse si i se trimit cateva mesaje de email.

Primul pleaca imediat. Al doilea la o zi dupa si poate include si o mica reducere sau cadou. Al 3-lea la 3-4 zile dupa si poate include o reducere mai semnificativa. Nu intru in detalii pentru ca articolul original il gasesti aici.

Implementarea noastra

  1. am creat o tabela in care pe parcursul derularii procesului de comanda, la fiecare pas se salveaza datele introduse.
  2. un script este rulat automat la fiecare 15 minute pentru a gasi cosurile abandonate si a trimite mesajul de email. Din precautie – pentru a nu risca sa enervam clientii – am decis sa trimitem un singur mesaj.
  3. daca un vizitator da click pe linkul din email este dus automat in site, cosul este repopulat iar datele deja introduse sunt precompletate .
  4. subiectul mesajului: „Va putem ajuta cu ceva?
  5. continutul mesajului:

Buna ziua,

Va multumim ca ati vizitat [adresa site].

Am observat ca nu ati finalizat comanda si am dori sa va oferim suport in cazul in care considerati util acest lucru.

Pentru a relua procesul de comanda fara a pierde datele deja introduse dati click aici:
[link la reluarea comenzii]

Pentru a ne transmite un mesaj cu intrebari/sugestii/reclamatii legate de sistemul de comanda sau de produse dati click aici:
[link la suport]

Cu stima,

Echipa [adresa site]

IMPORTANT!
Adresele (linkurile) din acest mesaj sunt personalizate si expira in 7 zile.
Dupa acest termen – daca nu ati finalizat intre timp comanda – datele introduse de dumneavoastra in sistemul de comanda (inclusiv adresa de email) sunt sterse automat.

 

Rezultate dupa aproximativ 11 luni

  • 17% din cei care au primit mesajul au revenit in aceeasi zi si au comandat. Cei din articol au obtinut 29% insa ei au avut 3 pasi si reduceri deci e plauzibil.
  • Nu au fost plangeri, ba chiar am avut telefoane de la clienti care au crezut ca au comandat deja desi nu finalizasera comanda si care astfel au fost recuperati.

Pasul urmator este sa implementam al 2-lea mesaj si sa vedem cum influenteaza asta rezultatele. Voi reveni cu alte detalii la momentul oportun.

Popular: 1%

Promovarea produselor, Solutie tehnica ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. aprilie 3rd, 2012 la 13:50 | #1

    Foarte bun articolul.

    Se pot publica si niste rapoarte referitor la rata de citire a email-urilor trimise automat pentru a calcula o rata de conversie?
    Domeniul de pe care au fost trimise avea semnaturi si autentificari email (DK, DKIM, SPF)?

  2. aprilie 3rd, 2012 la 14:25 | #2

    Fiind o functie in faza de ‘laborator’ momentan nu s-a implementat tracking decat la conversie (cate comenzi s-au primit raportat la cate notificari de abandon s-au trimis).

    Mesajele sunt trimise de acelasi sistem care trimite si mesajele tranzactionale, fara semnaturi si autentificari.

    Pentru faza 2 si productie avem in vedere un tracking mai evoluat.

  3. aprilie 3rd, 2012 la 15:33 | #3

    Ok. Multumesc de raspuns. Succes in continuare.

  4. Bogdan
    Bogdan
    aprilie 3rd, 2012 la 15:56 | #4

    Prima dată am văzut treaba asta implementată la ThinkGeek. Am pus ceva în coș la ei, fiind autentificat, dar nu am terminat comanda. După vreo 2 zile mi-au trimis un mail cu o reducere de vreo 5% parcă. De atunci am zis că trebuie neapărat să implementez și eu asta, dar deocamdată am avut alte priorități. 17% mi se pare un rezultat bun și idea de a reține orice informație introdusă e user, chiar și dacă nu este înregistrat mi se pare excelentă.

  5. decembrie 18th, 2013 la 14:10 | #5

    Nu stiu cat de mult s-au schimbat lucrurile de la postarea articolului insa concluzia care o trag este urmatoarea: o parte din oameni pur si simplu aveau nevoie de ajutor si voi ati venit in intampinarea lor..adevarul e ca nu toata lumea stie sa plaseze o comanda online. Am citit un articol recent cu un studiu amplu facut pe tema asta, concluzia era ca cei mai multi abandoneaza din cauza costurilor ascunse, urmand data de livrare,nr de pasi pana finalizarea comenzii,etc.

  1. Nici un trackbacks momentan.