Acasă > Generalitati/stiri, Logistica, Planificare > De ce poti si trebuie sa dai livrarea gratuita

De ce poti si trebuie sa dai livrarea gratuita

aprilie 8th, 2012

livrare gratuitaTransportul gratuit creste rata de conversie. Problema e daca ti-l permiti si de la ce valoare a comenzii.

Matematic e simplu: poti sa dai transport gratuit cand

costul produselor (Cp) +costul expedierii (Ce) <=pretul platit de client (P)

Daca Cp+Ce>=P contabila se va lua cu mainile de par. Nu castigi nimic la comanda si livrarea gratuita este cel mult o strategie pentru achizitie de clienti noi.

Cu precizarea ca un client care a comandat la tine pentru livrare gratuita s-ar putea sa nu mai comande cand nu mai are acest avantaj si ca trebuie sa obtii acordul clientului pentru a comunica in viitor cu el.

Sa vedem asadar cum poti implementa livrarea gratuita la tine in magazin.

Pentru a face un calcul estimativ ai nevoie de valorile catorva indicatori:

  • valoarea medie fara TVA a comenzii in magazinul tau (Vc)
  • valoarea medie fara TVA a transportului (Vt)
  • marja bruta fara TVA pe comanda (Mb)
  • numarul lunar de comenzi (Nc)

Sa zicem ca Vc este de 100 RON, Vt este 10RON, Mb este 25% si Nc= 1.000 comenzi/luna. La acest nivel, cand clientul plateste transportul, ai o marja bruta de 25.000 RON

Daca decizi sa dai transport gratuit pentru orice comanda marja ta scade la 15.000 RON si pentru a ajunge la valoarea initiala de 25.000 trebuie sa cresti numarul de comenzi cu 67%. Sau valoarea comenzii cu 40%.

Nu ai de unde sa stii daca e fezabil sau nu, daca livrarea gratuita va creste numarul de comenzi atat de mult, si in plus e cam riscant sa faci teste care iti pot reduce cu 40% profitul brut.

Solutia simpla – livrare gratuita la comenzi de peste x RON

In cazul de mai sus, la comenzi de peste 140 RON.

Ce se poate intampla?

  • Nimeni nu comanda de 140 RON. Clientii platesc transportul separat de valoarea produselor.
  • Toata lumea comanda de minim 140 RON. Toti clientii au transport gratuit.
  • Unii clienti vor comanda de 140 RON, altii nu. Unii platesc transportul separat, la altii il acoperi tu din marja.

Ce se intampla cu marja ta? In cel mai rau caz ramane la fel. In cel mai bun caz ramane la fel dar iti cresti cifra de afaceri si poti negocia conditii mai bune cu furnizorii.

Pentru a fi usorde urmarit si inteles, calculul de mai sus este simplificat si nu tine cont de variatiile taxelor de transport  in functie de valoarea si greutatea produselor. Cu putin efort il poti adapta insa situatiei tale specifice.

Pasul urmator?

Te joci cu aceasta limita in sus sau in jos ca sa vezi ce efecte are asupra cifrei de afaceri si profitabilitatii in general.

Din test in test, variind sa zicem cu 10 lei pragul,  poti descoperi nivelul la care maximizezi profitul, fara sa risti sa iti dai peste cap afacerea.

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Logistica, Planificare ,



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.