Acasă > Uncategorized > Al saselea factor de succes in comertul electronic

Al saselea factor de succes in comertul electronic

iunie 28th, 2012

Acum cativa ani inauguram blogul cu cateva articole pe tema profitabilitatii si a factorilor de succes in vanzarile online.

Rata de conversie (C) si numarul de vizitatori (N) sunt primii 2 factori care sunt direct legati de cantitatea si calitatea traficului pe care il atragi in magazin.

Urmeaza adaosul comercial (A) si valoarea medie a comenzii (M) care depind de piata in care esti si de influenta pe care o ai in piata respectiva.

Mai ramane partea de neprevazut pe care am denumit-o factorul uman (U).

Acum alegerea mi se pare clara, dar la momentul respectiv mi-au trebuit cateva zile ca sa ii gasesc denumirea. Mai ales ca eram in cautarea unui acronim usor de retinut si ma jucam cu diverse combinatii de litere pentru toti factorii (sa fie V de la vizitatori sau N de la numar? R de la rata sau C de la conversie? etc).

Pana la urma mi s-a aprins beculetul si a iesit M.U.N.C.A., un acronim un pic descurajant pentru cei care vedeau la acel moment reclamele optimiste si visatoare ale unor banci apropo de comertul electronic.

La 3 ani si ceva dupa articol mi se pare din ce in ce mai necesar sa fac o completare cu al 6-lea factor de succes. De fapt e mai mult o subliniere pentru ca factorul exista deja in material dar e atat de vizibil incat in mod paradoxal e probabil trecut cu vederea.

O problema de context.

Pe vremuri, ca sa intri la o facultate de stat trebuia sa concurezi cu 5, 10, 20 de candidati pe un loc. Investitia de timp si efort era foarte mare si, odata intrat, continuai sa investesti timp si efort pentru a lua examenele si a termina cu o diploma.

Apoi au aparut facultatile particulare unde, daca aveai bani, intrai si terminai cam cu orice nota.

Nu e deloc suprinzator ca nivelul de cunostinte al celor care absolveau o facultate de stat era in general mai mare decat al celor de la ‘privat’ pentru ca ei porneau din start la drum cu un spirit competitiv si cu asteptarea ca vor avea de muncit serios pentru a absolvi.

Aceeasi situatie se regaseste oarecum si in online. Internetul e plin de informatii si statistici despre comertul electronic. Poti sa iti deschizi un magazin online si sa inveti cum sa vinzi online fara sa platesti niciun ban sau platind lunar cat dai pe un meniu la McDonald’s.

Dar daca demarezi activitatea fara sa faci efort s-ar putea sa te astepti sa ai succes tot fara sa faci efort. Si asta e o problema pentru ca, spre deosebire de facultate pe care poti sa o termini cu orice nota de trecere, in afaceri doar cei de pe primele locuri din piata au succes.

Si sanse de succes au doar cei care sunt hotarati sa intre in piata, isi fac un plan, investesc resurse si muncesc zi de zi pentru a obtine rezultate. Ceilalti supravietuiesc o vreme, isi iau diploma de participant si apoi se reprofileaza.

 

Popular: 1%

Uncategorized



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. Nu exista comentarii.
  1. Nici un trackbacks momentan.