Acasă > Generalitati/stiri, Promovarea produselor, Uncategorized > Cum castigi clienti multumiti fara sa dai reduceri

Cum castigi clienti multumiti fara sa dai reduceri

octombrie 3rd, 2012

Acum ceva vreme scriam despre cum si cand sa dai reduceri. Azi vorbim despre cum sa vinzi produsele cu o marja normala si sa ai clienti multumiti in conditiile in care piata online e asaltata de cupoane de reducere si oferte speciale si clientii s-au obisnuit sa vada preturi cu reduceri.

Cand e cel mai probabil ca un client sa cumpere de la tine si sa nu fie foarte sensibil la lipsa unei oferte speciale?

Se grabeste si tu ii poti livra rapid

Pleci in concediu si vrei un card de memorie pana maine. Ti se termina tonerul la imprimanta si ai de tiparit 200 de copii dintr-un raport pentru o conferinta. Exemplele pot continua.

E un caz tipic de sensibilitate redusa la pret. In unele situatii clientii sunt dispusi sa vina pe loc la tine la sediu sau sa plateasca un transport mai scump doar ca sa primeasca rapid produsul comandat.

Fii pregatit pentru asa ceva si castigi nu doar acea comanda ci si bunavointa lor datorita experientei pozitive pe care o au cu tine, ceea ce se poate traduce si in recomandari sau comenzi viitoare.

Produsul este nou lansat si nicaieri nu este la oferta

S-a lansat iPhone5 si se cumpara ca painea calda, cu marje astronomice pentru un produs electronic, desi Apple nu are nicio oferta speciala pentru el.

Daca produsul este nou si cautat nu ai niciun motiv sa dai reduceri. Cum faci insa sa atragi comenzi pentru el?

O modalitate este acceptarea de precomenzi. De asemenea iti poti analiza baza de date existenta pentru a identifica potentiali clienti interesati, pe care sa ii anunti ca ai disponibil respectivul produs. Reclama pe AdWords sau medii similare in momentul in care se anunta lansarea produsului si potentialii clienti incep sa il caute in magazine.

Produsul este disponibil doar la tine

Asta poate insemna ca doar tu il ai in oferta (il importi sau produci exclusiv). Sau ca doar tu il ai in stoc. Sau ca alte alternative de a-l comanda sunt nepractice (ex. termene/costuri mari de livrare).

Poate insemna si ca ai creat un pachet de produse pentru a te diferentia de concurenta sau dai cadou o extragarantie, un accesoriu, personalizare etc.

Retailerii mari aplica de mult aceasta tactica, in special la electronice din gama medie, comandand la furnizor coduri de produs unice pentru ei, pentru a preveni comparatie intre oferta lor si cea a concurentei.

Diferentele fata de concurenta pot fi infime (alta forma a telecomenzii sau 2 suruburi in plus) insa asta ii ajuta sa evite comparatia directa de pret, deviind discutia spre alte avantaje ale produsului si serviciilor oferite.

Stocul este factorul cheie

Pentru a putea implementa oricare dintre aceste tactici trebuie sa ai stoc propriu sau imediat accesibil.

Asta implica un risc – investitia in procurare si administrarea stocului – insa, daca ti-l permiti, este un factor determinant pentru succesul magazinului tau.

Stocul propriu inseamna livrare mai rapida, flexibilitate, mai putine comenzi neonorate sia mai multi clienti multumiti. Mai multe ‘like-uri’ pe facebook, mai multe recomandari, mai multe comenzi din impuls si lista poate continua.

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Promovarea produselor, Uncategorized



Vrei sa primesti informatii doar pentru abonati si notificari atunci cand public un nou articol? Aboneaza-te



* = camp obligatoriu

powered by MailChimp!
  1. octombrie 3rd, 2012 la 14:08 | #1

    Sau sa cresti un brand puternic si curat. Atunci clientul are mai multa incredere in tine decat concurenti si va apela la tine de fiecare data, cu sau fara reduceri :)

  2. noiembrie 18th, 2012 la 22:38 | #2

    Artiocolul este intersant, dar in Romania, e mai greu de aplicat ceea ce ai scris tu, si sa spun de ce:
    – e putin probabil daca un produse este nou lansat sa apara in alta parte decat la magazinele foarte mari, sau reprezentanta in Romania a respectivului brand
    – ca un produs sa fie disponibil doar la tine, inseamna ca l-ai produs tu, in economia actuala este greu sa fii furnizor unic, decat daca esti o firma foarte mare si in special multinationala, sau reprezentanta
    – stocul e cea mai mare problema, de la un furnizor cumpara toti, e greu sa actualiezi in timp real stocurile, si sa-ti faci stocuri cu exceptia catorva produse care stii sigur ca se vand, in vremurile de astazi e calea sigura spre faliment.
    Asa ca mai degraba dai un disocunt, mergi pe o marja mica, super mica sau chiar pe zero totul in ideea de a avea clienti.
    Aste e parerea mea.
    o seara frumoasa

  3. februarie 13th, 2013 la 15:52 | #3

    Subscriu la comentariul Alinei: una e teoria si alta e realitatea, nimeni nu poate sa aplice sfaturile din acest articol – bineinteles in afara de gigantii gen amazon :)

  1. Nici un trackbacks momentan.