10 indicatori pentru evaluarea unui magazin electronic

mai 11th, 2011

Vrei sa cumperi un magazin online deja existent pe piata? Sau sa stii in ce directie mergi cu magazinul tau? Iata o lista scurta cu principalele lucruri la care cred ca ar trebui sa te uiti:

1. Viteza medie de rotatie a stocurilor

Nu te intereseaza ce valoare au stocurile ci cat de repede se vand. Ca fapt divers Amazon castiga bani din dobanzi pentru sumele care stau in cont pentru ca nu au inca scadenta de plata la furnizori. Ideal este ca produsele sa se vanda inainte de scadenta de plata.

Citeste integral…

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Planificare , , , ,

E asa de greu sa vinzi online?

mai 10th, 2011

Intr-o piata mai laturalnica vreo 2-3 gorile incearca sa ii ia cu forta geanta din mana unei tinere subtirele. Dupa 2 minute indivizii numara firele de praf de pe asfalt iar tanara pleaca linistita impreuna cu sotul ei care tocmai a iesit dintr-un magazin… End of (happy) story.

Din acelasi film dar cu alti actori: a fost odata ca niciodata un magazin electronic. A pornit cu mult entuziasm dar traficul organic nu a crescut niciodata prea mult. Campaniile platite nu au dat rezultate. Abonati la newsletter au fost cam putini. Dupa un an s-a inchis din lipsa de resurse… End of (sad) story.

Nu e asa greu sa vinzi online. Problema e ca ‘pare‘ simplu

Citeste integral…

Popular: 1%

Generalitati/stiri ,

GPeC 2011 – AMR 12 zile

mai 3rd, 2011

Pentru cine nu stie la ce ma refer: Au Mai Ramas 12 zile pana la inchiderea inscrierilor in competitia Gala Premiilor eCommerce 2011.

Editia 2011 (a 6-a deja) vine cu destul de multe schimbari fata de anii anteriori, principalele fiind:

  • are mai multe etape si tine pana in noiembrie 2011, timp in care se desfasoara 3 auditari ale magazinului pentru a se observa evolutia in timp si pentru a da sansa magazinelor sa remedieze problemele constatate la primele auditari.
  • magazinele care indeplinesc criteriile primesc timp de 1 an certificarea TRUSTED

Taxa de participare este de 700 RON+TVA, existand o reducere de 70 RON pentru cei care se inscriu prin intermediul 2Parale, Price, ShopMania, SmartBuy sau Trafic sau o reducere de 125 RON pentru participantii de la editiile anterioare care sunt deja ‘atestati GPEC’.

Mai multe detalii gasesti aici.

Popular: 1%

Generalitati/stiri

Si totusi… cat ma costa sa deschid un magazin electronic?

martie 21st, 2011

M-am intalnit astazi cu cineva care are un magazin deschis de aproximativ 3 luni, are ceva trafic (50-100 de vizitatori/zi) dar pana acum a primit o singura comanda.

Dupa ce ne-am uitat un pic impreuna la site a fost destul de clar ca sunt probleme majore de usability si ca trebuie luat totul cam de la zero.

Fiind ‘impresionat’ de performantele celui care le facuse site-ul – cosul de cumparaturi pus undeva aproape de footer, butoane albe pe fond alb, zero informatii despre stocuri si termene de livrare, linkuri de pus in cos (in loc de butoane) etc. am intrebat de curiozitate cam cat a costat acel site. Citeste integral…

Popular: 2%

Planificare, Solutie tehnica ,

Gandeste-te de 2 ori inainte sa trimiti email la intreaga baza de date

februarie 10th, 2011

Lista de abonati a magazinului este probabil cea mai pretioasa resursa a afacerii tale.

Nu stii daca nu cumva maine Google si Bing/Yahoo te vor scoate din index dupa o schimbare de algoritm. Stii insa cu siguranta ca poti sa trimiti oricand un newsletter si ca daca mesajul este relevant abonatii tai il vor deschide si unii dintre ei vor si cumpara ceva.

Lista ta de abonati trebuie insa ingrijita

Daca trimiti tuturor abonatilor exact acelasi mesaj ar trebui sa te intrebi urmatorul lucru: ‘oare care ar fi rata de click si de dezabonare daca as segmenta lista?’

Citeste integral…

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Promovarea produselor , ,

Stocul bata-l norocul

decembrie 16th, 2010

O problema universala a magazinelor online este stocul. Absenta sau prezenta lui pentru ca niciuna dintre aceste situatii nu este ideala ci doar mai buna decat cealalta, in functie de situatia concreta a fiecarui magazin.

Stocul propriu inseamna ca poti livra rapid si ca vei avea o rata de conversie mai mare, clienti mai multumiti si mai putine retururi si comenzi anulate.

Inseamna insa si o serie de probleme: Citeste integral…

Popular: 1%

Uncategorized , , , ,

Cum alegi adresa magazinului electronic

octombrie 25th, 2010

Ti-ai boteza copilul ‘baietel blond’ sau ‘fetita iubita’? Sper ca nu. Cand vine vorba insa de alegerea unui nume pentru magazinul electronic in multe cazuri alegerea este facuta doar pe principiul „sa contina cuvinte cheie„. Sau „sa sune a ce vinde”.

Rezultatul sunt site-uri si magazine cu nume gen „bebelusulmeu”, „bebelusultau”, „bebelusullui”, „copilulmeu”, „copilultau” „mamasicopilul” etc. (exemplele sunt date din burta, nu am verificat daca exista).

Problema cu astfel de nume este ca sunt generice. Atat de generice incat dupa ce ai vizitat 2-3 astfel de site-uri si vrei sa revii pe unul pe care gasisesi ceva interesant incepi sa te intrebi. Oare era pe bebelusulmeu sau pe bebelusultau? Aaaaa…. greu de tinut minte.

Citeste integral…

Popular: 1%

Generalitati/stiri, Planificare ,

Vrei afacere online sau doar prezenta online?

septembrie 1st, 2010

Cu 50 de euro dati unui student, in cateva ore oricine poate sa isi deschida un magazin electronic (cont de gazduire de 3 euro/luna + solutie de comert electronic gratuita + template gratuit).

Faptul ca pot sa imi deschid un magazin in cateva ore nu inseamna insa ca am o afacere online. Inseamna doar ca am stabilit o prezenta online. Egal cu zero pentru ca scopul este sa vinzi suficient de profitabil ca sa iti acoperi investitia, cheltuielile curente si cele de dezvoltare. Si nu poti face asta  fara sa investesti timp si bani. Sau mai exact culegi ce ai semanat.

Sa ne uitam un pic la un retailer clasic.

  • Inainte sa deschida un magazin trebuie sa gaseasca o locatie potrivita.
  • Apoi trebuie sa evalueze vadul locatiei. Asta inseamna ca cineva va vizita zona si monitoriza traficul pietonal timp de cateva zile sau chiar mai mult.
  • Apoi trebuie sa gaseasca pe cineva care sa faca planul de amenajare. Sa obtina autorizatii. Sa cumpere rafturi, case de marcat, uniforme pentru personal.

Citeste integral…

Popular: 1%

Planificare, Uncategorized ,

Rata de conversie pe surse de trafic (S1 2010)

iulie 15th, 2010

Ultima data cand am publicat niste date pe aceasta tema a fost destul de mult interes asa ca m-am gandit sa reiau subiectul, de data asta cu date pe primul semestru din acest an.

Excluzand sursele ocazionale de trafic clasamentul arata ca mai jos:

Rata conversie Q1 2010

Rata conversie Q1 2010

 

Citeste integral…

Popular: 1%

Generalitati/stiri ,

Cum iti cresti vanzarile spionand concurenta

iulie 10th, 2010

In afaceri si in razboi e mereu bine sa fii cu ochii pe concurenta. Nu neaparat ca sa-i imiti dar ca sa stii ce mai fac altii si sa poti lua decizii informate.

Monitorizarea concurentei trebuie facuta organizat si constant. Informatiile pe care le cauti sunt:

  • ce produse se vand cel mai bine
  • ce surse de trafic au
  • ce produse noi au adaugat
  • ce promotii au
  • ce modificari au facut in site

Citeste integral…

Popular: 1%

Administrare continut, Generalitati/stiri, Promovarea produselor , ,